حقیقت این است که در این دنیا هرکسی قابلیت پولدار شدن را دارد. به گفته‌ی بسیاری از میلیونرهای خودساخته، ثروت‌اندوزی و پولدار شدن شانسی نیست بلکه به شما و ذهنیت‌تان درباره‌ی پول بستگی دارد. چنین آدم‌هایی نمی‌پرسند چرا نمی‌توانید پولدار باشید، بلکه سوال آنها این است که “دلایل این‌که درحال‌حاضر پولدار نیستی چیست؟” در ادامه چند دلیل پولدار نبودن‌تان را از دیدگاه آدم‌های پولدار می‌خوانید:

 

۱. شما فکر می‌کنید پولدارشدن امتیازی است که مختص عده‌ی خاصی است.

 

 ما در یک جامعه‌ی سرمایه‌گرای زندگی می‌کنیم، یعنی جامعه‌ای که فرصت کسب ثروت برای همه به یک اندازه است- به شرطی که تمایل داشته باشید وقتی را صرف ارزش آفرینی برای دیگران کنید.

 

۲. فکر می‌کنید که به اندازه‌ی کافی باهوش نیستید.

 

نداشتن تحصیلات رسمی به ندرت باعث عقب ماندن آدم‌های موفق شده‌است. بنیانگذاران مایکروسافت، فیس‌بوک، آیکیا، آلدی، لوکساتیکا و یارانه‌های دل، یا دانشگاه را نیمه‌کاره رها کرده‌اند یا اصلا هرگز به دانشگاه نرفته‌اند.

 

۳. قابلیت پولدارشدن را در خودتان باور ندارید زیرا بلند پرواز نیستید.

 

بلندپروازی یا ثروت‌خواهی آدم‌های پولدار بیش‌تر از شما نیست. آنها فقط برای به تحقق رساندن رویاهای‌شان به خودشان ایمان بیش‌تری دارند. اگر می‌خواهید با اتکا به خودتان پولدار شوید، باید به خودتان ایمان بیش‌تری داشته باشید.

 

۴. تمرکز شما بیش‌تر روی اندوختن پول است تا کسب پول بیش‌تر.

 

در مورد این یکی دچار سوءتفاهم نشوید. آدم‌های پولدار هم پول‌شان را پس‌انداز می‌کنند، اما آن را فقط در حساب‌های پس‌انداز بانکی با سود کم نمی‌گذارند. آنها پول‌شان را به شیوه‌های عاقلانه پس‌انداز می‌کنند که بتوانند از طریق سرمایه‌گذاری و سود بیش‌تر، درآمد بیش‌تری کسب کنند.

 

۵. تصور می‌کنید تنها راه درآوردن پول بیش‌تر این است که ساعت‌های بیش‌تری کار کنید.

 

قطعا اگر حقوق پرداختی شما بر اساس تعداد ساعت‌هایی که کار می‌کنید است، با اضافه‌کاری می‌توانید رقم چک بعدی‌تان را کمی بزرگ‌تر کنید. این امر واضح و روشن است. اما راه کسب ثروت نیست. آدم‌های پولدار به دنبال راه‌حل‌هایی می‌گردند که باعث افزایش درآمدشان شود. پولدار شدن ربطی به تعداد ساعت‌هایی که در دستگاه ورود و خروج محل کارتان ثبت می‌کنید، ندارد.

 

۶. از شکست خوردن می‌ترسید.

 

بسیاری از ثروتمندترین آدم‌های خودساخته قبل از رسیدن به موفقیت، شکست را تجربه کرده‌اند. از اشتباه کردن نهراسید. فقط شکست‌های‌تان را به عنوان گام‌هایی در مسیر موفقیت ببینید. شکست آموزگار شما است نه پایان همه چیز!

 

۷. وقت‌تان را با آدم‌های مناسبی نمی‌گذرانید.

 

همه‌ی ما دوستان‌مان را دوست داریم. اما اگر دوستان شما آدم‌هایی ضعیف هستند و ذهنیت‌های بد دارند، بودن در میان‌شان و وقت گذراندن با آنها قطعا کمکی به شما نمی‌کند. آدم‌های پولدار با آدم‌های پولدار رابطه دارند نه به این دلیل که ظاهرپسند هستند، بلکه به این خاطر که آنها از همدیگر یاد می‌گیرند و به همدیگر اتکا می‌کنند. اگر می‌خواهید پولدار شوید، دور و اطراف آدم‌های پولدار باشید و یادداشت‌برداری کنید.

 

۸. شما معتقد هستید که زندگی قرار است یک مبارزه باشد.

 

آدم‌ها یاد گرفته‌اند برای آن‌چه که دارند سپاس‌گذار باشند. این درست است، اما به این معنا نیست که باید به آن‌چه دارید بسنده کنید. آدم‌های پولدار برای داشتن دارایی‌های بیش‌تر تلاش می‌کنند، شما هم باید تلاش کنید.

 

۹. شما معتقد هستید که پول یک شیطان است.

 

پول شیطان نیست. برای خریدن نیازهای اولیه‌ی زندگی داشتن پول ضروری است. هرچند برای آدم‌های پولدار، پول چیزی بیش از ابزاری برای تامین نیازهای اولیه‌ی زندگی است. پول یک ابزار مفید است که می‌توان آن را برای به‌دست آوردن پول بیش‌تر، داشتن استقلال جهت انجام کارهای مورد علاقه و گذراندن زندگیِ فارغ از نگرانی به کار برد.

 

۱۰. شما از پولدارها متنفر هستید.

 

بسیاری از آدم‌ها معتقد هستند که پولدارها کلاهبردار، دروغ‌گو، هنرپیشه‌هایی شیاد، فاسد و خوشیفتگانی بی‌ارزش هستند که فقط مال‌اندوزی می‌کنند. شما نمی‌خواهید پولدارباشید زیرا پولدار بودن به معنای فروختن روح‌تان است. حقیقت این است که خیلی از پولدارها آدم‌های بسیار بخشنده‌ای هستند که بیش‌تر پول و وقت خود را وقف اهداف و خیریه‌های معتبر می‌کنند. آنها همچنین تمایل بسیار زیادی دارند که به شما در یاد گرفتن آموخته‌هایی که در طول مسیر کسب کرده‌اند، کمک کنند.