مصیبت عظما شب پرداخت یارانه است یا شب پرداخت حقوق‌های نجومی؟!

سایت تابناک که با اشاره به برکناری مدیر بانک رفاه نوشت: در حالی این جابجایی اتفاق می‌افتد که ربیعی وزیر رفاه در صحن مجلس شورای اسلامی مورخ سه‌شنبه، 26 خرداد ماه ضمن دفاع تمام قد از مدیریت بانک رفاه پیرامون دریافت‌های صدقی گفته بود «رویه پرداخت حقوق در بانک‌های دولتی بر اساس بانک‌های خصوصی است. آنچه منتشر شده، بازمانده حساب مالی مدیرعامل بانک رفاه بوده که گردش مالی‌اش را گرفته است؛ علاوه بر این، وزیر هنوز با این پرداخت موافقت نکرده بود.»

تابناک می‌افزاید: هرچه دولت تلاش کرد تا در این چند هفته اخیر با وعده بررسی و برخورد با متخلفین و متهم کردن دولت قبل و دعوت رسانه‌ها به عدم بزرگ‌نمایی مسائل کوچک فضای عمومی و روانی جامعه را آرام کند، کمتر موفق بود.

تابناک در ادامه می‌نویسد: افکار عمومی فراموش نکرده که این پرداخت‌های چند ده میلیونی در دولتی که شب پرداخت یارانه چند ده هزار تومانی را شب مصیبت عظما می‌داند صورت گرفته است. دولتی که مطابق آمارهای بانک مرکزی، هزینه‌های جاری‌اش در نیمه نخست امسال نسبت به نیمه اول سال 1392 بیش از 46 درصد بیشتر شده و از 51 هزار میلیارد تومان به 75 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و یعنی در دو سال، مخارج جاری دولت 24 هزار میلیارد تومان بیشتر شده است. شفاف‌ترین درخواست مردم تنها برخورد با صاحبان قدرت و ثروت است. همان‌هایی که به گفته معاون اول دستگاه قضا امروز 50 مدیر یک وزارتخانه حقوق بالای 40 میلیون دارند و بازگرداندن حقوق تضییع شده بیت‌المال که این در گرو قاطعیت، اقدام و عملی است که نباید گرفتار گذر زمان گردد.