وزیر کشور: استخدام های دولتی بسیار محدود می شود

عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز اول کارخانه صنایع غذایی گهر دورود با اشاره به اینکه استان لرستان یکی از استان های پیشتاز، نمونه و الگو در بحث اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: مسئولان و مردم باید در این زمینه تلاش های ویژه ای در استان داشته باشند و مدال موفقیت در این زمینه را به سینه خود بزنند.

همه فازهای صنایع غذایی «گهر دورود» به سرعت تکمیل شود

وی با بیان اینکه باید همه فازهای طرح صنایع غذایی گهر دورود که شاهد افتتاح بخشی از آن هستیم به سرعت تکمیل شود، تصریح کرد: از آنجا که تجهیزات و امکانات لازم فراهم شده باید فاز سوم این کارخانه نیز به سرعت اجرایی شود.

وزیر کشور از مردم دورود خواست که سرمایه های خود را پس انداز کنند و وارد چرخه تولید کنند تا مجموعه صنایع غذایی گهر دورود که به سرمایه گذاری بانک ملی ساخته شده به سهامی عام تبدیل شود و سهام داران واقعی ان مردم دورود باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه بانک ها و به ویژه بانک ملی اغلب  طرح های مشارکتی و پروژه های که در آنها سرمایه گذاری کرده را به مردم و بخش خصوصی واگذار می کند، گفت: بانک ها و به تبع بانک ملی ۹۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای پروژه های اقتصادی و عمرانی را در کشور تامین می کنند.

وی با بیان اینکه بانک ها تا جایی که خلاف مقررات نباشد با طرح ها و مصوبات همکاری می کنند، تصریح کرد: سیستم بانکی اگر تخلف کند حساب اش با کرام الکاتبین، دادگاه و قوانین است.

رحمانی فضلی یادآور شد: البته تا جایی که اطلاع داریم مدیران بانک ها دلسوزان کشور هستند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه شهرستان دورود باید به یک الگویی در درون استان تبدیل شود تا مردم نقش مشارکتی و تولیدی بیشتری در اقتصاد داشته باشند، افزود: دیگر استخدام دولتی در کشور نداریم.

سیستم های تولیدی ظرفیت مهمی برای اشتغال زایی خواهد بود

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه استخدام های دولتی از این به بعد در حد بسیار محدودی هستند، اظهار داشت: ولی سیستم های تولیدی و سرمایه گذاری ظرفیت های بسیار مهمی برای اشتغال زایی خواهند بود که مردم باید در آنها ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید محور اقتصاد مقاومتی باشند چراکه اگر مردم را به تمام معنا در این زمینه دخالت ندهیم اقتصاد مقاومتی به جایی نمی رسد، تصریح کرد: دستگاه های دولتی و اجرایی باید زمینه حضور و مشارکت های خلاقانه و نوآورانه مردم در اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند تا اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان غالب در کشور تبدیل شود.

وزیر کشور ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تنها به معنای انجام چند پروژه نیست و ابعاد فرهنگی و آموزشی در این پروژه ها و سایر پروژه ها باید مورد توجه بوده و فعال شود.