همکاری های ایران و روسیه در بخش داروسازی در حال افزایش است. اخیرا شرکت روسی داروسازی پتروواکس فارم قراردادی را با شرکت ایرانی آروین بیوفارما برای تولید واکسن آنفولانزا در ایران به امضا رسانده است.

واکسن آنفولانزای تولیدی شرکت پتروواکس فارم، با نام تجاری «گریپول پلاس» مورد توجه پزشکان و داروخانه های ایرانی قرار گرفته و اکنون این شرکت به دنبال اجرای پروژه ای برای تولید این دارو در داخل ایران است.

علی بامداد، مدیر بازاریابی شرکت آروین بیوفارما با اشاره به استقبال از این داروی روسی در بازار ایران، جزئیات مربوط به الزامات سرمایه گذاری بر روی این پروژه را تشریح کرد.

بامداد خاطر نشان کرد، «مجموعه ای از عوامل» در این باره دخلیند. «برای کسانی که از صفر شروع می کنند، روابط بین ایران و روسیه در حال حاضر به شکلی بسیار فعال در حال توسعه و تقویت است. ما پیشنهاداتی را از سوی وزارت بهداشت و سایر نهادهای دولتی در زمینه همکاری فعالانه تر با روسیه داشته ایم.»

وی درعین حال خاطرنشان کرد که نوآوری واکسن تولیدی این شرکت روسی عامل مهمی به شمار می رود. «این داروی روسی منحصر به فرد است. ما هنوز مشابه آن را نداریم... امروز واکسن گریپول پلاس نوآورانه ترین و منحصر به فرد ترین نمونه (در میان واکسن های آنفولانزا) به شمار می رود.»