فروش "کیلویی" هواپیماهای اوراقی به خارجی‌ها

علی عابدزاده در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از هواپیماهای زمینگیر ایرلاینهای داخلی اوراق شده است، اظهار کرد: تاکنون 4 فروند از این هواپیماها اوراق شده و این کار همچنان در حال پیگیری است. ضمن آن‌که 5 فروند دیگر را نیز به مراکز آموزشی داده‌ایم.

وی با بیان این‌که برخی شرکتهای خارجی درخواست خرید این هواپیماهای اوراق شده را ارائه کرده‌اند، تصریح کرد: کشورهای مختلفی برای خرید این هواپیماها متقاضی هستند که شرکتهای هواپیمایی در حال مذاکره با آنها هستند.

وی با بیان این‌که شرکتهای خارجی هواپیماهای اوراقی را "کیلویی" خریداری می‌کنند، افزود: تجهیزات نصب شده روی این هواپیماها جدا شده و بدنه اوراق می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هواپیماهای زمینگیر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اوراق شده است، گفت: به دنبال اخذ مجوزهای لازم از دولت برای انجام این کار هستیم.

 طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری 27 فروند هواپیمای زمینگیر ایرلاینهای داخلی در فرودگاه‌های کشور اوراق می‌شود که 10 فروند آن متعلق به ایران‌ایر است. بیش از 100 فروند از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور زمینگیر هستند که مشخص نیست چه تعداد از آنها باید اوراق شود. مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده‌اند.