احمد لطفی نژاد ، اظهار کرد: با وجود فرصتهای شغلی بسیاری که هم اکنون وجود دارد، نیروهای کار رغبتی به انجام آنها ندارند به نحوی که در بسیاری از امور تولیدی و تخصصی دچار کمبود نیرو هستیم و این امر حاکی از آن است که کارهای غیر تولیدی سودآورتر از کارهای تولیدی است.

 وی با تاکید بر اصلاح قوانین کسب و کار معتقد است: اگر سرمایه بانکها در جهت تولید و حمایت از بنگاههای تولیدی حرکت کند مردم نیز به تولید گرایش پیدا می‌کنند و سرمایه‌های خرد به اشتغال مولد تبدیل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه از راه‌اندازی دفاتر توسعه خدمات مشاوره کارآفرینی خبر داد و گفت: ایجاد این دفاتر یکی از مباحثی است که در دستور کار قرار دادیم. تاکنون ۱۹ دفتر توسعه و مشاوره شغلی در کشور راه‌اندازی شده و تا پایان سال ۱۳۹۵ این دفاتر را به ۲۵ دفتر افزایش خواهیم داد.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی تعاونی‌های تامین نیاز می‌تواند بسیاری از نیازمندی‌های مردم را پاسخ دهد. معتقدیم که قلب اقتصاد مقاومتی در پروژه‌های دانش بنیان است و درصدد هستیم تا خوشه‌های کسب و کار همگن را در قالب تعاونی‌های پشتیبان ایجاد کنیم.

به گفته لطفی‌نژاد اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به دوران تحریم نیست و در تمام شرایط، اقتصاد را از تکانه‌های خارجی و داخلی مصون نگاه می‌دارد از این رو همه دستگاهها اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باید برای اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی برنامه داشته باشند.