واکنش سراج به اظهارات ترکان

ت رکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد، به تازگی اظهارات سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ثبت 9 هزار و 300 شرکت صوری در جزیره کیش و ثبت دو هزار و 800 شرکت به نام یک واحد آپارتمان را تکذیب و گفته که بهتر است آقای سراج به ‌عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اگر مدارکی درخصوص مطالبی که فرموده‌اند دارند، به ما بدهند تا بررسی کنیم و اگر صحت داشت، آن‌گاه موضوع رسانه‌ای بشود.

سراج در همین ارتباط گفت: اتفاقاً ما اشتباه کردیم و کم گفتیم زیرا طبق نامه سازمان مناطق آزاد، تا تاریخ 31 تیر امسال، 10 هزار و 961 شرکت در منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده که از این تعداد فقط چهار هزار و 299 شرکت به آدرس یک واحد آپارتمانی در برج صدف کیش ثبت شده است.

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از این 10 هزار و 961 شرکت، دو هزار و 20 شرکت به آدرس یک واحد آپارتمان در بازار ونوس ثبت شده است.

سراج گفت: از آقای ترکان تعجب می‌کنم که اینقدر اطلاعات‌شان کم است.

به گزارش تسنیم، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به نحوه ثبت شرکت‌ها در این مناطق، تصریح کرد: پس از اینکه شرکت‌ها در مناطق آزاد ثبت می‌شوند، باید ترازنامه سالانه که یکی از مهم‌ترین گزارش‌های مالی است و وضعیت دارایی، بدهی و سرمایه واحد تجاری را در تاریخ مشخصی نمایش می‌دهد، بدهند. 

ترکان افزود: اگر شرکتی در مناطق آزاد باشد که ترازنامه سالانه خود را برای بررسی ارائه نکند، قطعا جلوی ادامه فعالیت آن گرفته می‌شود و اینکه شرکتی در مناطق آزاد باشد که صرفا نسبت به صدور فاکتور برای فرار از مالیات اقدام کند، بعید می‌دانم وجود خارجی داشته باشد.