آئودی قصد دارد یک سالن لوکس ارتقاءیافته الکتریکی را برای مدل‌های جدید خود طراحی کرده و بسازد. اما این گروه صنعتی قصد دارد پاسخ‌گوی این پرسش باشد که چرا نمی‌خواهد از پلت‌فرم مشابه کمپانی خواهر خود پورشه در مدل مفهومی سالن اسپورت Mission E بهره ببرد.

اگرچه در حال حاضر فولکس‌واگن به عنوان کمپانی مادر سیاست‌های ریاضتی را در پیش گرفته و از موازی‌کاری‌های اینچنینی اجتناب می‌کند، اما دو برند لوکس زیر شاخه‌اش قصد دارند در کنار یکدیگر پلت‌فرم‌های الکتریکی منحصر به فردی را در چارچوب برنامه‌های تحقیقاتی ارائه دهند.

پلت‌فرم مشترک و ویژگی‌های متفاوت در آئودی و پورشه برقی

هر دو گروه صنعتی "آئودی" و پورشه از یک پلت‌فرم مشترک با باتری‌های نصب شده در کف استفاده می‌کنند، اما در معماری و طراحی داخلی راهشان را از یکدیگر جدا کرده‌اند و راه‌ حل‌های متفاوتی را در طراحی ارائه می‌دهند.

پلت‌فرم آئودی برای سه موتور الکتریکی طراحی شده است. یکی از آنها در قسمت جلو خودرو و دو مدل دیگر در عقب نصب می‌شود. از دیگر سو پورشه از دو موتور الکتریکی بهره می برد که هر دو در عقب واقع شده‌اند.

پلت‌فرم مشترک و ویژگی‌های متفاوت در آئودی و پورشه برقی

مایکل اشتاینر، مدیر جدید تحقیق و توسعه در پورشه در این خصوص اظهار کرد که همکاری‌های بیشتر می‌تواند بین این دو گروه خودروسازی شکل گیرد، این در حالیست که این همکاری‌ها می‌تواند ویژگی‌های ناب و ویژه در اتومبیل‌های الکتریکی هر دو برند را حفظ کند. وی افزود فولکس واگن می‌تواند در این رقابت نقش مرکزی را ایفا کند و دست مهندسان را باز بگذارد.

این مدیر ارشد اضافه کرد: با کار روی مدل مفهومی اسپورت Mission E تجربیات زیادی در خصوص خودروهای الکتریکی پیدا کردیم و به توصیف عملیاتی اتومبیل‌های برقی پرداختیم که اینک "آئودی " می‌تواند از بخش زیادی از این تجربیات و تولیدات بهره ببرد.