آقای بانک مرکزی، چه را امضا کرده‌ای؟

گروه اقتصادی- عبدالحمید انصاری در گفت وگو با افکارنیوز اظهار داشت: هنوز آشکار نشده که ما بدانیم دولت چه تعهدی کرده است، اما گروه اقدام مالی آمریکا که این طراحی رو داشتند، به طور عمده فشارشان بر جلوگیری از پولشویی و عدم کمک به گروه‌های تروریستی داعش است.

وی افزود: اینها مسایل را روی کاغذ به این شکل نوشته‌اند، اما ما حقیقت را به جز این می‌دانیم.

مدیرعامل اسبق بانک ملی با بیان این‌که گروه‌های تروریستی را خود آمریکا ایجاد کرده است، تصریح کرد: نکته خیلی مهمی که وجود دارد، این است که در مقررات FATF بسیاری از سازمان‌های ما جزو موارد تحریمی هستند، مثل سپاه پاسداران، بسیج، بانک صادرات، یگان موشکی سپاه و... .

انصاری ادامه داد: آنچه که به امنیت ملی ما مربوط هستند، آنهایی هستند که در گروه اقدام مالی نام برده شده و متاسفانه به غلط و با تهمت در ردیف گروه‌های تروریستی داعش قرار داده شده‌اند.

وی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته کشورهای مختلف و حتی آقای روحانی، بارها تقاضا کرده‌اند که اگر مخالف گروه‌های تروریستی هستید، جلوی تراکنش‌های مالی داعش را بگیرید.

انصاری گفت: منتقدان می‌گویند آقای بانک مرکزی، شما که رفتید این را امضا کردید، منتشر کن ببینیم چه را امضا کرده‌ای. معنایش این است که ما دیگر نباید به سپاه پاسداران کمک کنیم؟ یعنی بان ملی باید حساب‌های وزارت دفاع را ببندد؟

مدیرعامل اسبق بانک ملی افزود: گروه اقدام مالی آمده لیستی تهیه کرده و گفته این‌ها جزو موارد تحریمی هستند.

انصاری تصریح کرد: این گونه ما یک جور خودتحریمی را اعمال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی باید منتشر کند که چه را امضا کرده است. بانک مرکزی جواب نمی دهد و همین طور موضوع را مبهم نگه داشته است.

مدیرعامل اسبق بانک ملی عنوان کرد: بحث این است که سپاه یک ارگانی است که وظیفه دفاع از کشور را برعهده دارد. وزارت دفاع و اطلاعات هم این گونه است.

انصاری متذکر شد: ما پولشویی رو قبول داریم و قوانین داخلی‌مان هم در این راستا است.

وی ادامه داد: تمام پول‌هایی که منشا ناروا، فساد و غلط دارند، طبق ابلاغیه‌ها و مقررات بانک مرکزی همه این‌ها را رفع کردیم.

مدیرعامل اسبق بانک ملی با بیان این‌که بحث این است که آمریکایی‌ها دروغ می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما می‌گوییم آقای بانک مرکزی، شما که این را امضا کردید، نشان دهید و آن را منتشر کنید.

مریم فکری