«رحیم بنامولایی» اظهار کرد: هم‌اکنون بازارهای داخلی از اجناس خارجی پر شده و این امر تهدیدی برای فروش کالاهای داخلی بشمار می‌آید.

وی ادامه داد: برای حمایت از تولیدات داخلی باید شرایطی فراهم کنیم که واردات کالاهای خارجی با شرایط و ضوابط خاصی صورت بگیرد.

بنامولایی خاطرنشان کرد: مردم به مصرف کالاهای خارجی عادت کرده‌اند و کمتر به کالاهای ایرانی اعتماد می‌کنند و همین باعث خراب شدن بازار کالاهای داخلی شده است.

وی افزود:‌ برای بهبود این شرایط تولیدکنندگان باید کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند تا مردم به این باور برسند که کالاهای ایرانی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت صنایع فعال، نیمه‌فعال و تعطیل استان اشاره کرد و گفت: هنوز تعداد دقیق این واحدها مشخص نیست و همین امر برنامه‌ریزی برای آنها را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز توضیح داد: در مرحله اول باید تعداد واقعی این واحدها مشخص شود تا برنامه‌ریزی لازم برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های آن‌ها انجام شود.

این مسئول در ادامه به وضعیت صنایع کوچک وتوسط استان اشاره کرد و افزود: این صنایع نقش عمده‌ای در توسعه اقتصادی استان دارند.

بنامولایی اظهار کرد: بخش زیادی از جمعیت شاغل استان در این صنایع مشغول به کار هستند بنابراین می‌توان گفت این واحدها نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری استان دارند.

وی گفت: هم‌اکنون صاحبان واحدهای کوچک و متوسط تولیدی برای اخذ مجوز دچار مشکل هستند که باید این مشکل برطرف شود.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی باید زمینه افزایش بهره‌وری این واحدها را فراهم کنیم و به فکر کلنگ‌زنی واحدهای جدید نباشیم.