ساخت ۴ دستگاه واگن خودکشش درسال جاری/مشکل نقدینگی داریم

حمدرضا شاهرخی گفت‌: از ۵۶ دستگاه واگنی که قرار است توسط شرکت ایریکو و واگن پارس ساخته شود، تولید ۲۰ دستگاه آن بر عهده واگن پارس است.

وی ادامه داد: واگن پارس از ۲۰ دستگاه ذکرشده در قرارداد، توان تولید حداکثر ۱۰ دستگاه را دارد و برای ساخت ۱۰ دستگاه بعدی نیازمند تامین بودجه ای در حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان است.

مدیر فروش شرکت واگن پارس، اظهارکرد: از این ۱۰ دستگاه که واگن پارس باید تحویل دهد، ۴ دستگاه در سال گذشته تحویل داده شده و ۴ دستگاه دیگر هم در سالجاری تولید و واگذار می شود.

به گفته شاهرخی باتوجه به اعمال تحریم ها و مشکلات ایجاد شده، راه آهن برخی قطعات واگذار شده به شرکت واگن پارس را برای استفاده سایر بخش های راه آهن به امانت گرفته و قرار است که این قطعات باز پس داده شود.

وی اظهارکرد: اگر قطعات یدکی مورد نیاز برای تولید و همچنین منابع مالی لازم در اختیار واگن پارس قرارگیرد امکان ساخت ۲۰ دستگاه هم از سوی این شرکت وجود دارد.

چندی پیش، خبری مبنی بر ورود ۲۳۵ واگن مسافری به ناوگان ریلی درسالجاری منتشر شد که دراین خبر بابک احمدی، معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که  ۶۴ دستگاه واگن مربوط به  بخش‌خصوصی، ۵۶ دستگاه واگن خودکشش مربوط به راه آهن است(توسط دو شرکت ایریکو و واگن پارس درحال تولید است) و ۱۱۵ دستگاه  باقیمانده هم واگن های بازسازی شده است.