افزایش قیمت چراغ خاموش محصولات لبنی

 علیرضا عزیزاللهی با انتقاد از روندی که کارخانه‌ها در خرید شیر از دامداران در پیش گرفته‌اند،‌ اظهار داشت: چند مدتی است با توجه به ورود فصل سرما تقاضا برای شیر و محصولات لبنی رو به افزایش است و حتی قیمت برخی محصولات لبنی در بازار بدون آنکه صدایی از کسی در بیاید افزایش یافته است. 

وی اضافه کرد: این در حالی است که قیمت شیر خام نه تنها مصوبه 1440 تومانی دولت اصلاً اجرا نشده، بلکه همان قیمت 1250 تومان هم کارخانجات جدیداً 50 تومان کم کرده و 1200 تومان می‌خرند. 

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در پاسخ به اینکه کارخانجات چه دلیلی برای این کار آ‌ورده‌اند،‌گفت: هیچ دلیلی اعلام نکرده‌اند، مضاف بر آنکه دامداران با ورود سرما باید هزینه بیشتری برای تأمین علوفه خود در نظر بگیرند و ضرر و زیان دامداران با این کار تشدید می‌شود.

به گفته عزیزاللهی، کارخانجات صنعتی شیر حاکمیت و نظارت دولت بر روند خرید شیر را قبول ندارند و می‌گویند عرضه و تقاضا قیمت را باید تعیین کند، پس چرا با افزایش مصرف شیر قیمت خرید شیر خام را افزایش نمی‌دهند و هیچ برخوردی هم از طرف دستگاه‌های نظارتی در مورد قیمت خرید شیر خام نمی‌شود. 

وی در مورد خرید تضمینی شیر نیز گفت: دولت سالهاست که یارانه‌ای برای خرید شیر به هیچ کس نمی‌دهد و فقط ماهانه یک هزار تن خرید تضمینی در نظر می‌گیرند که معمولاً 850 تن خریداری می‌شود.