قیمت کره در ایران متاثر از نرخ ارز

علی رجبی در خصوص وضعیت بازار محصولات لبنی گفت: بعد از دستور ستاد تنظیم بازار مبنی بر عرضه نرخ کره با نرخ مصوب، ارائه این محصول در بازار با نرخ تعیین شده آغاز شده و این محصول در بازار به حد کافی موجود است.

وی در پاسخ به این سوال که شواهد نشان می دهد کره در بازار هنوز هم حالت نایاب دارد، اظهار داشت: تا اواسط هفته گذشته برخی واحدها کره برای عرضه نداشتند، اما از روز چهارشنبه این مورد هم برطرف شده است.

رجبی با بیان اینکه تغییر قیمت در عرضه کره قرار نیست اتفاق بیفتد، اعلام کرد: بر اساس قیمت های ستاد تنظیم بازار عرضه کره تا پاین سال حرکت خواهیم کرد و تغییر قیمت برای این محصول اتفاق نمی افتد.

رئیس اتحادیه لبنیات تهران خاطرنشان کرد: در داخل کشور تولید کره به صورت محدود انجام می شود، همه کره کشور از طریق واردات تامین می شود، بنابراین قیمت این محصول در بازار تحت تاثیر قیمت ارز قرار دارد که با توجه به نرخ فعلی ارز می توان گفت قیمت پیشنهادی ستاد تنظیم بازار برای این محصول درست انتخاب شده است.

وی پیرامون وضعیت بازار سایر محصولات لبنی در بازار این طور گفت: قیمت سایر محصولات لبنی به اندازه محصول کره حساسیت برانگیز نیست. اما در خصوص این محصولات رکود بازار باعث شده است که قیمت ها با سرعت و رشد کمتری افزایش داشته باشد. همچنین فروش ویژه ای که فروشگاه های زنجیره ای برای محصولات لبنی در نظر می گیرند نیز ناشی از مقابله با شرایط کاهش فروش است.

گفتنی است؛ از اول دی ماه سال جاری و در پی افزایش نرخ ارز کره در بازار نایاب شد و این محصول برای کره 100 گرمی 3700 تومان و برای کره 50 گرمی 1700 عرضه می شد. که با دستور ستاد تنظیم بازار قیمت های این محصول برای کره صد گرم به 3200 تومان و برای کره 50 گرمی 1500 انتخاب شده است.