سیلاب ذخایر آب سدها را پر کرد

  اتابک جعفری با اشاره به خسارت‌های بروز سیل در شهرهای استان سیستان و بلوچستان همچون کنارک، گفت: سیلاب ورودی به سدهای استان سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۸ درصد افزایش داشته و این میزان ورودی از ۵ بهمن ماه تا ۹ بهمن ماه امسال در مخازن سدهای مخزنی و تغذیه ای سطح استان ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین ورودی به مخزن سد زیردان با ۹۷ میلیون مترمکعب و کمترین حجم مربوط به سد شی کلک با حجم ۹۳ میلیون متر مکعب در جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت مهم‌ترین سدهای مخزنی استان سیستان و بلوچستان هم توضیح داد: حجم مخزن سد پیشین با ۳۷ درصد، سد ماشکید سراوان با ۹ درصد، سد خیرآباد ۳ درصد، سد شی کلک ۸۰ درصد و سد زیردان حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر حجم آب در مخازن سدهای این استان مرزی ۵۰ درصد حجم کل مخازن سد است؛ خاطرنشان کرد: با این وجود حدود نصف این مخازن خالی بوده، بنابراین ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و کشاورزی همچنان باید توسط شهروندان و کشاورزان رعایت شود.