مصرف گاز در بخش خانگی رکورد زد

 جدیدترین برنامه ای که در بخش گازرسانی در دستور کار قرار گرفته و از شب گذشته در تهران و چند کلانشهر کشور به طور کاملاً غیرمحسوس و مدیریت شده اجرایی شده است، افت مدیریت شده فشار گاز بوده تا فشار شبکه سراسری گاز برای گازرسانی به نقاط دوردست حفظ شود.

از سه روز پیش تخصیص حداکثری گاز به بخش خانگی با قطع گاز جایگاه های CNG در برخی شهرهای شمالی کشور، قطع گاز ادارات در برخی استانهای شمالی و جایگزینی سوخت گاز با سوخت مایع در نیروگاه ها و صنایع عمده در اقصی نقاط کشور صورت گرفت. همچنین با برنامه ریزی دو ماهه از میانه آذر ماه تاکنون، بسیاری از واحدهای نانوایی در شهرها و روستاهای شمالی کشور به مخازن و تجهیزات مصرف سوخت مایع مجهز شدند تا در روزهای پیک مصرف گاز طبیعی، این بخش نیز از زمره مصرف کنندگان گاز خارج شده تا هر چه بیشتر تخصیص گاز به بخش خانگی متمرکز شود.

طی 24 ساعت اخیر، جلسات ستاد بحران در استانهای شمالی کشور با حضور مدیرانی از مجموعه شرکت ملی گاز ایران برگزار شد تا آخرین تصمیمات جهت جلوگیری از افت فشار گاز شبکه مصرف این استانها که در انتهای خطوط سراسری گاز رسانی قرار دارند، اتخاذ شود.

همچنین در کنار تجهیز ایستگاههای تقویت فشار گاز، جدیدترین برنامه ای که در دستور کار قرار گرفته و از شب گذشته در تهران و چند کلانشهر کشور به طور کاملاً غیرمحسوس و مدیریت شده اجرایی شده است، افت مدیریت شده فشار گاز بوده تا فشار شبکه سراسری گاز برای گازرسانی به نقاط دوردست حفظ شود.