روش های کسب ثروت 16 مولتی میلیاردر اروپا+ تصاویر

 وبسایت روزنامه ایندیپندنت فهرستی از مولتی میلیاردرهای کشورهای اروپایی را تهیه کرده است. تعدادی از آنها پول زیادی را از اجداد خود به ارث برده اند؛ اما برخی دیگر هم کارآفرینان سختگیر و پرتلاشی بودند. اسامی این افراد بر اساس فهرست ثروتمندان فوربز تهیه شده است.

 

1. آیون تیریاک، اهل رومانی با 1 میلیارد دلار ثروت: وی یک تنیس باز اهل رومانی است که پس از سقوط حزب کمونیست رومانی در سال 1989 با سرمایه گذاری در حوزه های بانکی، خرده فروشی و بیمه ثروت زیادی بدست آورد.

 

16 مولتی میلیاردر اروپا چگونه ثروتمند شدند؟+ تصاویر

 

2. تاتیانا کاسیراقی، اهل موناکو با 2.3 میلیارد دلار ثروت: وی ثروت زیادی از پدربزرگش به ارث برد. پدربزرگ وی یک کارخانه داشت که در سال 2005 با فروش آن میلیاردها دلار پول بدست آورد.

 

3. آنتی هرلین، اهل فنلاند با 3.6 میلیارد دلار ثروت: آنتی هرلین نوه بزرگ هارالد هرلین است که شرکت خدمات مهندسی کوهنه را در دهه 1920 خریداری کرد. 

 

4. امریکو آموریم، اهل پرتغال با 4.6 میلیارد دلار ثروت: این شخص پرتغالی صاحب بزرگترین شرکت چوب پنبه جهان است که پیشتر متعلق به پدربزرگش بود.

 

5. البر بارون فره، اهل بلژیک با ثروت 4.6 میلیارد دلار: وی ثروت خود را با سرمایه گذاری بر روی فولاد در سال 1970 بدست آورد. اما پس از آن هم در زمینه های دیگری سرمایه گذاری کرد.

 

6. اد ریتان، اهل نروژ با 8.5 میلیارد دلار ثروت: وی از طریق خرده فروشی ثروت زیادی بدست آورد. ریان شرکت "رما 1000" را راه اندازی کرد که بزرگترین سوپرمارکت زنجیره ای در نروژ محسوب می شود. 

 

16 مولتی میلیاردر اروپا چگونه ثروتمند شدند؟+ تصاویر

 

7. ارنستو برتارلی، اهل سوئیس با 8.5 میلیارد دلار ثروت: وی با فروش شرکت دارویی "سرونو" که بوسیله پدربزرگش تأسیس شده بود، ثروت زیادی بدست آورد. 

 

8. جان فردریکسن، اهل قبرس با 9.9 میلیارد دلار ثروت: اگر او در محل تولدش نروژ زندگی می کرد، بی شک ثروتمند ترین فرد نروژ هم محسوب می شد. وی در دوران جنگ ایران و عراق با حمل و نقل نفت ثروت زیادی بدست آورد.

 

9. شارلین دی کاروالهو-هینیکن، اهل هلند با 11.7 میلیارد دلار ثروت: وی وارث شرکت "هینیکن" است که پدربزرگش در اواخر قرن 19 تأسیس کرد. 

 

10. کیلد کیرک کریستیانسن، اهل دانمارک با 12.7 میلیارد دلار ثروت: وی ثروت خود را مدیون شرکت اسباب بازی "لگو" است. پدربزرگ وی این شرکت را تأسیس کرده بود که در سال 2004 به کریستیانسن رسید.

 

16 مولتی میلیاردر اروپا چگونه ثروتمند شدند؟+ تصاویر

 

11. دیتریش ماتسیتس، اهل اتریش با 15.8 میلارد دلار ثروت: وی بنیانگذار شرکت "رد بول" است و در حال حاضر هم نیمی از سهام این شرکت را در اختیار دارد. اما باید بدانید که 10 سال طول کشید که او تحصیلات دانشگاهی اش را به پایان برساند!

 

16 مولتی میلیاردر اروپا چگونه ثروتمند شدند؟+ تصاویر

 

12. استفان پیرسون، اهل سوئد با 20 میلیارد دلار ثروت: وی بزرگترین سهامدار شرکت مُد و لباس "اچ اند ام" است. این شرکت بوسیله پدرش تأسیس شد.

 

13. جرج اف. دبلیو. شافلر، اهل آلمان با 20.1 میلیارد دلار ثروت: وی 80 درصد از سهام شرکت "شافلر" را در اختیار دارد و 20 درصد دیگر آن هم متعلق به مادرش است. این شرکت انواع یاتاقانها، بلبرینگها و خدمات مرتبط با آنها را تولید می کند.

 

14. ماریا فرانکا فیسولو و ژوانی فریرو، اهل ایتالیا با 24.9 میلیارد دلار ثروت: پیشتر"میکله فریرو" مالک شرکت "بریرو" بود؛ اما پس از مرگش این شرکت به پسر و همسرش رسید.

 

15. لیلیان بتانکور، اهل فرانسه با 38.5 میلیارد دلار ثروت: وی ثروتمندترین زن اروپاست. او و فرزندانش 33 درصد از سهام شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی لورئال را در اختیار دارند. در حال حاضر این شرکت بوسیله فرزندانش اداره می شود.

 

16.آمانسیو اورتگا، اهل اسپانیا با 71.1 میلیارد دلار ثروت: وی دومین فرد ثروتمند جهان بوده و شرکت ایندیتکس را راه اندازی کرده است. وی همچنین مالک و مؤسس فروشگاه های لباس زارا است.

 

16 مولتی میلیاردر اروپا چگونه ثروتمند شدند؟+ تصاویر