نظارت گشت‌های مشترک بر بازار شب عید

 محمدحسن سرابیان مدیر کل نظارت و هماهنگی گشت های مشترک سازمان تعزیرات در نشستی خبری با موضوع کشیک های نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نوروز ۹۶، سازمان تعزیرات حسب دستور وزیر  و سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به تشدید گشت های مشترک با همکاری دستگاه های نظارتی از بهمن ماه سال جاری اقدام کرد.

 وی گفت: فعالیت کشیک نوروزی از ۲۸ بهمن در سراسر کشور آغاز شده است و این طرح به منظور پیشگیری از وقوع تخلف و رضایتمندی مردم اجرا شده است و  تمام کارکنان تعزیرات دراین طرح در حالت آماده باش درآمدند.

سرابیان با تاکید بر  تشدید گشت ها اضافه کرد: با هماهنگی دستگاه های نظارتی و جلسات مشترک ، شعبی نیز  به صورت فوق العاده و  کشیک حتی در تعطیلات دایر خواهند بود و به پرونده های تشکیل شده و شکایت ها و تخلفات رسیدگی می کنند.

وی افزود: شعب سیار نیز به همراه بازرسان دستگاه های نظارتی ، در قالب گشت های مشترک در بازارهای پرتردد و مکان های هدف حضور خواهند داشت.

سرابیان هدف از اجرای این طرح را همکاری تنگاتنگ با عوامل نظارتی نوروز عنوان کرد و گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در این ایام روسای شعب ثابت و سیار آماده رسیدگی به گزارشات و شکایات مردم هستند که با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت های مشترک سازمان تعزیرات اضافه کرد: مردم می توانند گزارش های تخلف اصناف را علاوه بر شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در استان ها و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی به سامانه پیامکی جدیدی به شماره ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ ارسال کنند، از مردم تقاضا داریم اگر تخلفی مشاهده کردند ، شکایات خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند و مطمئن باشند رسیدگی و نتیجه هم اعلام می شود.

وی اولویت ها و اهداف طرح ویژه نوروزی سازمان تعزیرات را در بخش های پوشاک و البسه، شرکت های مسافرتی و آژانس ها، فروش بلیط های مسافربری قطار، هواپیما و اتوبوس و کلیه پایانه های مسافربری، مواد پروتئینی، آجیل و خشکبار، شیرینی فروشی ها و قنادی ها ، آرایشگاه های زنانه و مردانه ، مواد آرایشی و بهداشتی ، اسکان و پذیرایی ، اماکن تاریخی و تفریحی، نمایشگاه های بهاره، میادین میوه و تره بار، جایگاه های سوخت و مراکز بهداشتی و درمانی اعلام کرد.

سرابیان تصریح کرد: از ابتدای تاسیس سازمان تا کنون کشیک نوروزی را داشتیم اما امسال با تاکید وزیر دادگستری، طرح نوروزی ۱۷ روز زودتر آغاز شده و از ۲۸ بهمن کلید خورده است، در بازارهای بزرگ در سراسر کشور پایگاه مشترک راه اندازی کردیم و در تهران نیز 5 تیم تعزیرات  با آرم و نشان در نمایشگاه بهاره مستقر هستند.

وی گفت : بنا شده در صورتی که شهرداری های مناطق امکانات لازم را فراهم کنند، اکیپ های تعزیرات در مناطق ۲۲ گانه نیز مستقر شوند.