روحانی: فنر ارز را رها نکنید/روزنامه های اقتصادی
براساس مصوبه مجلس، ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی شامل رییس‌جمهور (رییس مجمع)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور، دو نفر از وزرا به انتخاب هیات وزیران است. جلسات مجمع عمومی بانک حداقل سالی یک‌بار تشکیل می‌شود. هرچند براساس قوانین این مجمع باید تا پایان تیر‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شد اما مجمع عمومی بانک مرکزی با حدود هشت ماه تاخیر دیروز نهم اسفندماه برگزار شد.

روحانی گفت: البته برخی ماه‌ها وضع ارز تلاطم بی‌جهتی پیدا کرده است که آقای سیف استدلال می‌کنند به خاطر اربعین یا سال مسیحی است اما ما این موضوع را قبول نکردیم چراکه اربعین و سال مسیحی همه خیر و برکت است. به هر حال به غیر از یک نوسان کوتاه‌مدت که باز هم نباید آن را رها کنیم و باید دقیق بررسی شود که دلیل آن چه بوده است در مجموع در این سه سال و نیم آرامش خوبی در مساله ارز داشتیم.

رییس‌جمهور گفت: حتی در جلسه قبلی سوال کردم که تورم ارز سال گذشته نسبت به امسال چقدر بوده که گفتند 5/2 یا 5/3 درصد در طول یک‌سال گذشته بوده است.

وی افزود: ایرادی که بانک مرکزی دارد این است که محاسبه تورم را برمبنای دلار می‌گیرد که این موضوع دقیق نیست چون کشور ما واردات اجناسش با دلار انجام نمی‌شود بلکه با ارزهای دیگر و معمولا با یورو انجام می‌شود. بنابراین معیار ما در بازار بیشتر باید یورو باشد تا دلار و وقتی به یورو حساب می‌کنیم از سال ۹۲ تا امسال قیمت یورو 7/0 یا 8/0 درصد نسبت به ریال کاهش پیدا کرده است.

 

عناوین اخبار روزنامه ابرار اقتصادی در روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند :

 

 

 

 

 

 

عناوین اخبار روزنامه شروع در روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند :