سایپا به عنوان اولین خودروساز کشور، دارای بنیه فنی قوی است

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم رونمایی از خودروی جدید و تمام اتوماتیک کوییک سایپا که با حضور رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعتی کشور برگزار شد، گفت: با تلاش های انجام شده در صنعت خودروسازی، محصولات جدید خودرویی در راه است و دو قرارداد جدید در فروردین ماه سال آینده به امضا خواهد رسید و این در حالی است که باید ٥٠ درصد از محصولات تولیدی صنعت خودرو با طراحی و برند داخلی عرضه شود.

نعمت زاده با بیان اینکه در گذشته مدیریت ضعیف و مشکلات مالی، سایپا را از مسیر خود خارج کرد، اظهار داشت: در سال های گذشته مشکلات مالی در سایپا از مسائل فنی پیشی گرفته بود و با توجه به این مسائل یک مدیر مالی برای سایپا انتخاب شد و عملکرد فعلی سایپا نشان می دهد که این انتخاب صحیح بوده است.

وی افزود: از سال ٨٩ تا به امروز، این شرکت سودده نبوده و خوشبختانه تا پایان سال به سوددهی خواهد رسید.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: سیاست وزارت صنعت تولید ٣ میلیون خودرو در کشور است که نیمی از آن به صورت مشارکت با برندهای مطرح جهانی و مابقی با طراحی و برند داخلی تولید و عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به دو قراردادمنعقد شده توسط سایپا و ایران خودرو گفت: دو قرارداد دیگر در فروردین ماه سال آینده به امضا خواهد رسید و این در حالی است که در بخش قطعه سازی نیز تلاش های بسیاری شده اما باید حجم سرمایه گذاری افزایش یابد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ١٨ درصد از تولید ناخالص صنعت را برعهده دارد و در سال جاری این صنعت رشد ٤٠ درصدی را تجربه کرده است و خوشبختانه سایپا در زمینه تولید از سایر رقبا پیشی گرفته و بیش از 50 درصد رشد تولید را داشته است