بهای نفت کاهش یافت
 به نقل از رویترز، در حالی که رقم بی سابقه میزان ذخایر نفت خام آمریکا این نظر را تقویت کرده که بازار همچنان با مازاد عرضه روبروست، قیمت نفت روز پنجشنبه کاهش یافت، هرچند که تجار گفتند، نشانه هایی مشاهده می شود مبنی بر اینکه در سایر مناطق جهان میزان عرضه و تقاضا در حال نزدیک شدن به هم است.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 27 سنت، معادل نیم درصد کاهش به 54 دلار و 9 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 26 سنت، معادل نیم درصد افت داشت و به 50 دلار و 89 سنت رسید.

تجار گفتند، کاهش قیمت های امروز به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا بوده که موجب رسیدن میزان ذخایر این کشور به ارقامی بی سابقه شده است.

میزان ذخایر سوخت و رقم تولید نفت آمریکا از عوامل تعیین کننده در این زمینه هستند که آیا آمریکا همچنان بزرگترین وارد کننده نفت جهان باقی می ماند یا نه. واردات بالای نفت توسط آمریکا به تقویت قیمت ها کمک می کند. اما اگر افزایش تولید و میزان ذخایر منجر به کاهش واردات نفت آمریکا شود، این مسئله تاثیری منفی بر بازار نفت می گذارد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام این کشور 1.57 میلیون بشکه افزایش یافته و کل میزان ذخایر این کشور به رقم بی سابقه 535.5 میلیون بشکه رسیده است.

این میزان بی سابقه میزان ذخایر آمریکا در حالی است که تولید نفت این کشور با 52 هزار بشکه افزایش به 9.2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

اما اویستن برنتسن، مدیر شرکت تجارت نفتی استرانگ پترولیوم در سنگاپور گفت: «تصویر جهانی مهمتر از (تصویر بازار نفت آمریکاست) و میزان ذخایر جهانی نفت در حال کاهش است.»

وی افزود، در کوتاه مدت، مقدار زیادی نفت از مخازن ذخیره در سراسر جهان خارج شده و فروخته شده است.