بهای نفت در بازار جهانی نزولی شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای  طلای سیاه امروز بازار جهانی انرژی به دلیل نبود اطمینان از تمدید توافق کاهش عرضه نفت تا پایان سال 2017 از سوی اعضای اوپک و نیز شواهدی مبنی بر افزایش تولید نفت از سوی روسیه در صورت تصویب نشدن طرح کاهش عرضه، شاهد کاهش یک درصدی بود. 

 

بر اساس اعلام مقامات مسکو، در صورتی که اعضای اوپک و تولید کنندگان نفت غیراوپکی به توافقی برای تمدید کاهش عرضه نفت دست نیابند، تولید نفت روسیه به بالاترین سطح در 30 سال گذشته خواهد رسید. 

 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با 39 سنت کاهش به 51 دلار و 57 سنت در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 43 سنت کاهش، 49 دلار و 19 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

 

پس از نشانه‌هایی مبنی بر افزایش تولید نفت شیل آمریکا، بهای طلای سیاه در هفته گذشته شاهد کاهش هفت درصدی بود.

 

همچنین آمریکا در هفته منتهی به 21 آوریل، برای چهاردهمین هفته پیاپی تعداد چاه‌های نفتی خود را افزایش داد و به رقم 688 حلقه رساند. تولید نفت خام آمریکا همینک به 9 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است (نزدیک به میزان تولید عربستان سعودی) که 10 درصد بیشتر از زمان مشابه در میانه سال 2016 میلادی است. 

 

اعضای اوپک و غیراوپک بازار نفت اواخر سال میلادی گذشته، توافق کردند به منظور حمایت از افزایش بهای نفت، تولید خود را یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش دهند.