لزوم حمایت دولت از شرکت های حمل و نقل ریلی
علیرضا شیخ طاهری مدیر عامل شرکت راه آهن شرق وابسته به بنیاد مستضعفان در نشست خبری حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی راه آهن اظهار کرد: روزانه بیش از 14 قطار در این شرکت در حال بهره برداری است و در سال گذشته بیش از یک میلیون و 700 هزار مسافر جابه جا شد که در میان رقبا بعد از شرکت رجا در شرکت های مسافری قرار می گیرد.
 
وی در خصوص اهمیت کیفیت در طول سفر افراد بیان کرد: معتقدیم افراد برای سفر مجموعه ای از عواملی نظیر کیفیت، زمان و مقدار پولی که در قبال خدمات دریافت می کنند را در نظر خواهند گرفت به همین جهت بر اساس برنامه ریزی ها سعی شده تا قیمت بلیت ها‌ از سقف قیمت مصوب شرکت راه آهن کشور کمتر باشد.
 
این مقام مسئول همچنین ادامه داد: بنیاد مستضعفان خود را موظف میداند تا میزان جابجایی مسافر را تا سال 97 به عدد دو و نیم میلیون نفر برساند به این منظور سعی شده تا در وهله اول بهره وری واگن ها را افزایش داده و بعد اقدام به توسعه ناوگان کنیم.
 
شیخ طاهری تصریح کرد: نگاه شرکت برای توسعه ناوگان به تولیدکنندگان داخلی است البته با رفع تقاضای کیفیت انتظاری و بعد از آن به سراغ شرکت های خارجی برای توسعه ناوگان خواهیم رفت به این موجب با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت 120 دستگاه در اختیار دارد که نیاز به 100 دستگاه دیگر برای توسعه ناوگان خواهد بود.
 
مدیر عامل شرکت راه آهن شرقی در خصوص حال نامساعد بخش مسافری ریلی گفت: طبق نظریات کارشناسان و فعالان این صنعت در خصوص وضعیت نامساعد حمل و نقل ریلی با افراد هم عقیده هستم که این به سبب کشانیده شدن افراد به سمت مسافرت در جاده ها است و به دنبال آن آمار تصادفات در جاده ها و میزان مصرف سوخت در کشور افزایش خواهد یافت به همین علت دولت باید از بخش ریلی حمایت کند. 
 
وی در این خصوص افزود: صرفا حمایت از دولت نتیجه بخش نخواهد بلکه باید در کنار آن، شیوه مدیریتی در این بخش نیز تغییر اساسی کند همچنین باید مدیریت هزینه و برنامه ای برای کاهش هزینه ها از سوی افراد صورت گیرد‌.
 
علیرضا شیخ طاهری در ارتباط با برخی بدقولی های تولیدکنندگان داخلی برای تحویل سفارشات طبق زمان مقرر شده در قرارداد ها، تصریح کرد:در راستای توسعه ناوگان ریلی با تولیدکنندگان داخلی قرار داد هایی منعقد شده که اغلب زمان مقرر شده از سوی تولیدکنندگان دستخوش تغییر قرار می گیرد که البته عمدتا نقدینگی این افراد برای ساخت و تامین مواد اولیه به جهت کمبود نقدینگی سبب مشکل تراشی و دیرکرد در تحویل سفارشات می شود.