گِرۀ کور تولید چه زمانی باز می شود؟
 فیروز ابراهیمی دبیر خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که وضعیت صنایع تولیدی در استان خراسان رضوی چگونه است، گفت: استان خراسان رضوی وضعیت بهتری نسبت به خیلی از استانهای دیگر کشور در صنایع تولیدی دارد اما از آنجاییکه حال صنعت در کل کشور خوب نیست ماهم بی تأثیر از این وضعیت نیستیم.
 
وی در ادامه با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای صنعتی همچون مشهد نخ در این استان، تصریح کرد: در چهار سال گذشته با کاهش 400 هزار نفری اشتغال در صنایع روبرو بوده ایم و این به‌معنای میانگین از دست دادن 100 هزار شغل در سال است.
 
ابراهیمی اضافه کرد: ادامه تولید صنایع با نرخ پایین‌تر از ظرفیت واقعی و یا تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی ، هم اکنون آثار مخرب خود را در میزان اشتغال جامعه نشان داده و اگر فکر عاجلی در این رابطه نشود باید منتظر عواقب وخیم‌تری در این حوزه باشیم.
 
وی تأکید کرد: علی رغم اینکه سرمایه گذاری های خوبی در چند سال گذشته در صنعت شده و حتی واحدهای جدیدی هم احداث شده ، شاهد آن هستیم که در بهبود اوضاع  وخیم صنایع تأثیری نداشته و روند نزولی تولیدات صنعتی شتاب تندتری به‌خود گرفته است.
 
دبیر خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: در نهایت به‌نظر می‌رسد که باید یک سری اقدامات اورژانسی در جهت نجات صنایع صورت گیرد تا بتوانیم  به ادامه حیات این بخش مهم اقتصادی کشور امیدوار بمانیم.