چراغ‌ خطر سه گروه خودرویی روشن شد+نمودار
سهام 4 گروه خودرویی در هفته جاری با نوسان منفی و 3 گروه دیگر متوقف بوده‌اند.  
 
*سایپا (خساپا)

 

سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در اولین هفته خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت با روند منفی 0.85 درصدی در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته متوقف شد.

 

////

 

 *ایران خودرو (خودرو)
 
سهام گروه خودروسازی ایران خودرو از دومین هفته خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت با روند منفی 0.67 درصد در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته متوقف شد.

 

 

////

 

*زامیاد (خزامیا)

 

گروه زامیاد در ابتدای هفته 545 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 529 سهم رسیده است و حجم 6 میلیون 651 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 6 میلیون و 809 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 0.36 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 0.95 درصدی رسیده است.
  
////

 

*پارس خودرو (خپارس)

 

گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 985سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 840 سهم رسیده است و حجم 15 میلیون 494 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 11 میلیون و 777 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 1.69 درصدی روبرو شد و در انتهای هفته این روند مثبت متوقف و به کاهش 1.17 درصدی رسیده است.
 
////

 

*سایپا دیزل (خکاوه)

 

گروه سهام سایپا دیزل از اولین هفته خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت با روند مثبت 0.1 درصد در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته متوقف شد.

 

////

 

*گروه بهمن (خبهمن)

 

گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 297 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  171 سهم کاهش یافته است و حجم معاملات در این گروه با 3 میلیون و 565 سهم به 2 میلیون و 74 سهم در پایان هفته کاهش یافته است.
 
در ابتدای هفته این سهم 1.58 درصد رشد داشته و در پایان هفته ادامه و به رشد 2.06 درصدی رسیده است.
  
////

 

*ایران خودرو دیزل (خاور)

 

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 527 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 450 سهم رسیده است و حجم 7 میلیون 387 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 7 میلیون و 189 میلیون سهم رسیده است.

 

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 0.59 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 1.28 درصد رسیده است.
 
////

 

در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: این هفته گروه خودرویی روند ضعیف خود را ادامه داد و به طور کلی فضای بازار سرمایه با وجود ماه مبارک رمضان و ابهاماتی که در تشکیل دولت، تغییر وزیر صنعت و سیاست‌های مربوط به این موضوع وجود دارد تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

وی در ادامه افزود: نماد سایپا همچنان متوقف است و در حال حاضر روند ضعیفی در بازار معاملات سهام وجود دارد و در روزهای آتی نمادهای خودرویی به مجمع می‌روند و تعیین و تکلیف می‌شوند به همین دلیل پیش‎بینی شرایط خاصی را در بازار نداریم.

 

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: روند معاملات در گروه خودرویی به منوال دو تا سه هفته اخیر ادامه خواهد داشت و پس از گزارشات مجامع می‌توان انتظار فضای مثبت و مشخصی در گروه خودرویی داشت و با روی کار آمدن وزیر جدید نیز احتمال تغییر ارزیابی‌ها نسبت به گروه خودوریی وجود دارد.

 

گزارش میزان حاکی از توقف 3 نماد خودرویی سایپا، سایپا دیزل و ایران خودرو و در عین حال گروه‌های، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، با توجه به روند نزولی شاخص بورس،تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند.