ترامپ قبلا قطر را تحسین کرده بود

وزیر دارایی قطر با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور از سوی چند کشور عربی، تأکید کرد که خود کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس نیز از این تحریم‌ها ضرر می‌کنند.

«علی شریف العمادی» گفت که اگر قطر در نتیجه این تحریم‌ها یک دلار ضرر کند کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس نیز یک دلار زیان خواهند دید.

وی تأکید کرد که ما می‌توانیم از اقتصاد و ارز خود در برابر تحریم‌ها حمایت کنیم.

وی در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی تصریح کرد که خیلی‌ها تصور می‌کنند با تحریم‌های اعمال شده علیه قطر تنها ما هستیم که ضرر می‌کنیم در حالیکه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز به دلیل وارد آمدن خسارت به بخش کار در منطقه، زیان خواهند دید.

وزیر دارایی قطر در واکنش به مواضع اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه قطر، به اظهارات او در دیدار با امیر قطر در حاشیه نشست ریاض اشاره کرد.

این مقام قطری گفت: «او سخنانش را با تحسین قطر شروع کرد. قطر واقعا یک شریک مهم است و واقعا در حال مقابله با تروریسم است. خوب من فکر میکنم که آنچه ما امروز داریم می‌بینیم، کمی با فراز و نشیب همراه بوده است.»

او ادامه داد: «ما می‌دانیم که چه کسی پشت این مسائل است. ما می‌دانیم که این(اتهام زنی‌ها به قطر) برای راه‌اندازی پروپاگاندا علیه قطر است و با همه این اتهامات، درصدد تضعیف مواضع و نقطه نظرات ما هستند و همچنین به منظور تشویق جامعه بین‌المللی برای اتخاذ مواضع علیه قطر صورت می‌گیرد.»

وزیر دارایی قطر بدون اسم آوردن از نام عربستان سعودی به عنوان پشت پرده هجمه‌های اخیر علیه دوحه گفت: «من هیچ نامی را اینجا به زبان نخواهم آورد و این را به عهده مخاطبان و بینندگان شما می‌گذارم».