معاون بانک مرکزی خشم سپرده گذاران را بر انگیخت/ افزایش تجمعات سپرده گذاران موسسات مالی بعد از اظهارات معاون بانک مرکزی

گروه اقتصادی- فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی شب گذشته در گفتگوی  ویژه خبری شبکه ۲ حاضر شد و در خصوص موسسات مالی- اعتباری توضیحاتی داد.

به گزارش افکار نیوز، وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه انحلال یا ادغام مؤسسات مالی از سوی بانک مرکزی تماماً برای صیانت از حقوق سپرده گذاران صورت می گیرد، گفت: مؤسسه کاسپین صرفاً برای ساماندهی هشت تعاونی منحل شده تشکیل شده و مصداق ادغام نیست. 

حیدری تصریح کرد: مؤسسات غیر مجاز یک عارضه هستند و طبیعتاً ساماندهی آنها پیامدهای خاص خود را دارد. 

وی با اشاره به شکل گیری برخی مؤسسات مالی و اعتباری در دهه های 70 و 80 با مجوز وزارت تعاون گفت: از سال 83 و پس از تصویب قانون ساماندهی مؤسسات مالی، این تعاونی ها غیرمجاز تلقی شدند و باید از بانک مرکزی مجوز می گرفتند. 

 اظهارات حیدری خشم سپرده گذاران از جمله سپرده گذاران کاسپین را برانگیخت و آنها امروز مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند. 

تجمع کنندگان که بیش از 200 نفر بودند با در دست داشتن پلاکارهایی، علیه حیدری شعار سر دادند.

آنها مرتب فریاد می زدند: مرگ بر حیدری دروغگو.

همچنین تعدادی از سپرده‌گذاران مشهدی مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کرده و علیه سیف رئیس کل بانک مرکزی شعار می دادند.

این تجمع کنندگان مرتب شعار مرگ بر سیف سر می دادند.

در همین زمینه یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار افکار نیوز گفت: حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی شب گذشته به گفتگوی  ویژه خبری شبکه ۲ به دروغ مدعی شد که داریم تا پنجاه میلیون رو میدیم درحالی که نباید  ضرر متوجه سپرده گذار باشد. بانک مرکزی در اقدامی عجیب پانزده درصد سپرده را بلوکه و از سال نود و چهار کل سود رو از اصل سپرده کم میکنه!! یعنی به زبان ساده کسی که بیست میلیون اونجا گذاشته باید یک میلیون ششصد بگیره بره بسلامت.