اُفت ارزش سهام خودرویی ها در بازار بورس
معامله 7 گروه خودرویی در بازار سرمایه حاکی از روند نوسان منفی در معاملات است.
 
*سایپا (خساپا)
 
سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در اولین هفته خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت با روند منفی 0.85 درصدی در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته متوقف شد.
 
؟؟؟
 
 *ایران خودرو (خودرو)
 
سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 926 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 620 سهم رسیده است و حجم 8 میلیون 334 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 5 میلیون و 377 میلیون سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 2.11 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد 0.08 درصد رسیده است.
 
؟؟؟
 
*زامیاد (خزامیا)
 
گروه زامیاد در ابتدای هفته 666 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 454 سهم رسیده است و حجم 8 میلیون 198 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 7 میلیون و 107 سهم رسیده است.
 
 در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 1.91 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش 0.49 درصدی رسیده است.
  
؟؟؟
 
*پارس خودرو (خپارس)
 
گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته یک هزار و 163 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 770 سهم رسیده است و حجم 16 میلیون 448 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 13 میلیون و 873 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با افت 0.6 درصدی روبرو شد و در انتهای هفته این روند منفی ادامه و به کاهش 0.41 درصدی رسیده است.
 
؟؟؟
 
*سایپا دیزل (خکاوه)
 
سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 683 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 462 سهم رسیده است و حجم 9 میلیون 375 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 7 میلیون و 115 میلیون سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 1.5 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش 0.9 درصد رسیده است.
 
؟؟؟
 
*گروه بهمن (خبهمن)
 
گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 180 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  155 سهم کاهش یافته است و حجم معاملات در این گروه از یک میلیون و 719 سهم به 2 میلیون و 614 سهم در پایان هفته رشد یافته است.
 
در ابتدای هفته این سهم 1.28 درصد کاهش داشته و در پایان هفته ادامه و به ریزش 0.05 درصدی رسیده است.
 
؟؟؟
 
*ایران خودرو دیزل (خاور)
 
سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 430 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 363 سهم رسیده است و حجم 6 میلیون 54 سهم در ابتدای هفته با رشد به 7 میلیون و 8 میلیون سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 0.72 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش 0.75 درصد رسیده است.
 
؟؟؟
 
در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با وجود روند منفی شاخص کل، شاهد رشد ارزش چند نماد خودرویی در بازار بورس در آخرین روز معاملاتی هفته بودیم که در این میان نماد برخی از گروه‌های خودرویی همچون سایپا همچون هفته گذشته به دلیل عدم شفافیت متوقف مانده است.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به نزدیکی به زمان مجامع خودرویی‌ها می‌توان انتظار روند مثبت را در معاملات بازار بورس در هفته‌های آتی داشت.
 
گزارش میزان حاکی از توقف نماد خودرویی سایپا و در عین حال گروه‌های، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا دیزل و ایران خودرو با توجه به روند نزولی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند.