کنترل نرخ ارز با جلوگیری از نوسانات هیجانی
ولی الله سیف در پایان نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: باید تمرکز بر مطالب و تصمیماتی که بر مقاومت اقتصاد تاثیرگذار است بیشتر شود و با بررسی شوک های تاثیرگذار بر نرخ ارز و نظارت بر این روند بتوان به طور کلی روند کل اقتصاد را تغییر داد.
 
وی در ادامه افزود: باید سیاست پولی برنامه ریزی شود که طی آن بتوان به طور مستقل روند فعالیت نظام بانکی کشور را کنترل کرد و در این میان بانک مرکزی نقش اساسی دارد.
 
رئیس کل بانک مرکزی یکی دیگر از عوامل مهم و موثر در اقتصاد مقاومتی را نفت اعلام کرد و گفت: نفت مهمترین مساله در اقتصاد مقاومتی است و اگر بتوانیم تاثیرات حاصل از نفت رو یکنواخت کنیم شرایطی حاصل می‌شود که تصمیم گیری را تسهیل می‌کند.
 
سیف بااشاره به اینکه باید فضای مناسب و به دور از نوسانات در اقتصاد کشور حاکم باشد خاطرنشان کرد: باید شرایط به گونه ای باشد که ظرفیت های تولید تقویت شود و منجر به اشتغال زایی شود.
 
وی در ادامه افزود: در زمینه ایجاد فضای مناسب بانک مرکزی موظف است نوسانات هیجانی در نرخ ارز را به حداقل برساند و بستری فراهم کند که سرمایه‌گذاران از بابت سرمایه‌گذاری در فضاهای مختلف اقتصادی اطمینان لازم را داشته باشند.