بازگشت فولکس واگن به ایران پس از ۱۷ سال

شرکت آلمانی فولکس واگن روز گذشته اعلام کرد پس از ۱۷ سال غیبت از بازار ایران، بار دیگر خودرو‌های خود را به این کشور عرضه می‌کند.

بر این اساس، پس از آنکه شرکت فرانسوی توتال بدون توجه به احتمال تعلیقتحریم‌ها علیه ایران، قرارداد یک میلیارد دلاری را برای توسعه بخشی از میدان نفتی پارس جنوبی امضا کرد، شرکت خودروسازی فولکس واگن نیز با پذیرفتن ریسک احتمال لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، طی قراردادی با گروه ایرانی «ماموت خودرو» آمادگی خود را برای فروش مدل‌های «تیگوآن» و «پاسات» به این کشور اعلام کرد.

«آندرس سوند جانسن»، مدیر پروژه برای بازار ایران گفت: با بازگشت به ایران، برند فولکس واگن یک نقطه خالی دیگر در نقشه گستردگی فروش محصولاتش در جهان را پر می‌کند. بازار ایران، یکی از راه‌های تقویت حضور فولکس واگن در بازارهای بین‌المللی است. به زودی مشتریان ایرانی از جدیدترین محصولات ما استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: از ماه اوت دو خودروی «پاسات سالن» (Passat saloon) و «تیگوآن کراس اُور» (Tiguan crossover) از طریق هشت نمایندگیماموت خودروی ایران در بازار این کشور عرضه می‌شود.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند کشور ایران با جمعیتی بالغ بر ۸۰ میلیون نفر می‌تواند همانند دو بازار چین و برزیل برای فولکس واگن سودآور باشد. هرچند آن‌ها بر این باور هستند که عرضه دو مدل از خودر‌وهای فولکس واگن حاکی از آن است که خودروساز آلمانی در مورد بازار ایران و خطرات احتمالی آن محتاط است.

در حال حاضر، خودروساز‌های فرانسوی پژو، سیتروئن و رنو بازار خودروی ایران را در اختیار خود گرفته اند.