ماجرای تهدید وزیر صنعت به خوابیدن روی ریل!

منصور معظمی در حاشیه مراسم امضای توافقنامه ریلی سازمان گسترش و شرکت ترنس مش روسیه اظهار داشت:سال گذشته قرار بود 6 هزار دستگاه واگن توسط وزارت راه به کشور وارد شود که آقای نعمت زاده گفت اگر این اتفاق بیفتد می روم روی ریل قطار می خوابم. در نهایت بدون اینکه وزیر روی ریل بخوابد، قرار شد 1100 دستگاه واگن از روسیه وارد شود اما بقیه واگن ها در داخل به تولید برسند.

وی با اشاره به امضای توافقنامه ایدرو و شرکت ترنس مش روسیه، گفت: در قالب این توافقنامه، روسها شرکت واگن پارس را می خرند، 80 درصد سهم شرکت را آنها برمی دارند و 20 درصد را هم ما برمی داریم.

وی ایجاد تنوع در منابع خارجی را یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: ما قصد بنگاه داری نداریم، بلکه شرایط را برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم می کنیم.

به گفته معظمی، در توافقنامه ایدرو و طرف روسی، صادرات واگن های تولیدی نیز پیش بینی شده اما نیاز کشور به واگن آنقدر زیاد است که فعلا نیازی به صادرات نداریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید مشترک با روسها 10 هزار دستگاه واگن پیش بینی شده است، افزود: صادرات در شبکه جهانی طرف روس پیش بینی شده است.