شیب رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال تندتر می شود

عباس شوکتی کارشناس مسکن، با بیان اینکه نیمه دوم سال جاری شاهد تندتر شدن شیب رونق بازار مسکن خواهیم بود،گفت:زمان پرداخت تسهیلات به بسیاری از خانه اولی‌ها در نیمه دوم سال ۹۶ تعیین شده که این امر عاملی برای بهبود بازار مسکن می شود.

شوکتی با اشاره به ثبت سالانه ۸۰۰ هزار ازدواج و تامین مسکن برای آنها، افزود: به طور قطع تمامی زوج‌ها تمایل به خانه دار شدن دارند، اما مساله  اصلی بی پولی و فقدان قدرت خرید است که دولت باید تمهیداتی برای این مساله بیندیشد؛ در واقع نباید وجود خانه‌های خالی و نبود تقاضا را به عادی بودن شرایط تعبیر کنیم.

این کارشناس مسکن افزود: بازار مسکن از عرضه و تقاضا تبعیت می‌کند و طرح موضوعاتی مانند اختلال مشاوران املاک در بازار با واقعیت‌های علم اقتصاد همخوانی ندارد.

وی بیان اینکه امروز صنعت ساختمان و مسکن بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری بانک هاست، افزود: مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بانک‌ها را از بنگاهداری منع نموده اند، اما شاهد هستیم که نظام بانکی همواره به جای کمک به اقتصاد و واحد‌های تولیدی، خودش بنگاهداری کرده  است.

این کارشناس مسکن یاد آور شد: نظام بانکی به دلیل اینکه بنگاه دار خوبی نبوده باعث قفل شدن سرمایه‌ها شده  که نمونه این امر را می‌توان در ساخت و ساز واحد‌های تجاری  فاقد متقاضی مشاهده کرد.