نشست مهم اقتصادی دولت در سازمان برنامه و بودجه

 محمدباقر نوبخت امروز در همایش بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی با اعلام این خبر که امروز نشستی با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس‌کل بانک مرکزی برای مباحث مهم اقتصادی داریم،‌ اظهار داشت: آنچه برای تصمیم‌گیری فراروی ما قرار دارد، آمارهای شما است. رئیس‌جمهور اول هر ماه وضعیت شاخص‌های تورم، بیکاری و نظایر آن را بر اساس پیامکی که برای من ارسال می‌شود، چک می‌کند.

وی با اشاره به سیاست‌های غیرتورمی خروج از رکود پرداخت و در مورد مهار آب‌های مرزی عنوان کرد: 8 میلیارد دلار به این موضوع اختصاص یافته بود که تاکنون 6 میلیارد و 300 میلیون دلار آن را هزینه کرده‌ایم.

نوبخت با اشاره به اینکه تورم مهرماه حدود 8 درصد است، گفت: قسم یاد می‌کنم ذره‌ای دست به آمار نمی‌بریم و چنین بحثی به ذهنمان نمی‌آید. باید به مرکز آمار اعتماد داشته باشید. تشکیک کردن درست نیست. قبل از انتشار آمار بی خبرم که آمار چیست.

وی به رشد اقتصادی پرداخت و افزود: این رشد برای مردم قابل لمس نبوده، اما در مباحث مختلفی که هدف‌گذاری شد، ایحاد شده است مانند صنعت سیمان و لوله برای مباحثی مانند آب‌های مرزی و یا تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی از این جمله است.