سنگ بزرگ ایرلاین ها جلوی پای زائران اربعین

گروه اقتصادی-  پیاده روی اربعین دیگر تنها یک پیاده روی و تنها ثواب فردی نیست بلکه بزرگترین مانور مذهبی شیعیان جهان و حتی دیگر مسلمانان است که به عشق امام حسین(ع) هر کسی از هر گوشه ای از جهان در اربعین خود را به کربلا می رساند.

به گزارش افکارنیوز، اما در میان این عشق و علاقه زائران اما متاسفانه مشکلات ایرلاین ها برای پروازهای اربعین به عراق همچنان ادامه دارد، نزدیک به یک ماه و نیم پیش مدیران ایرلاین های داخلی به همراه مسوولین سازمان های هواپیمایی جلسه ای برگزار کردند تا دیگر شاهد مشکلات پروازها نباشیم.

اولین مشکل اما خیلی زود بروز کرد، بر اساس نرخ اعلام رسمی پرواز تهران-نجف یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یعنی دو برابر قیمت عادی اعلام شد و اسامی برخی ایرانی ها برای فروش بلیت هی هواپیما برای ایام اربعین نیز مشخص شد.

جالب اینجا هنوز چند روزی از شروع فروش بلیت ها با نرخ مصوب نگذشته بود که بلیت تمام شد اما از سوی دیگر بازار سیاه بلیت ها بازهم شروع شد و اینبار نه تنها دولت نرخ بلیت را گران کرده بود که با وجود بازار سیاه بلیت ها چندین برابر قیمت روزهای دیگر شد.

هر چند سازمان هواپیمایی در ابتدا منکر این موضوع بود اما با گزارش های مردمی باعث شد سازمان هواپیمایی اطلاعیه ای صادر کند و ا. مردم بخواهد هر جا در فروش بلیت خلاف قیمت مشاهده کردند اعلام کنند.

از سوی دیگر هنوز موضوع فروش بلیت ها و بازار سیاه تمام نشده که اعلام شد فرودگاه نجف جلوی پروازهای را از ایران گرفته و پروازها به بغداد خواهند رفت، مسوولین فرودگاه نجف در ایام اربعین وقتی تعداد بالای پروازها را می بینند می خواهند از از گل آلود ماهی بگیرند و نرخ سوخت هواپیما را افزایش داده اند.

به همین دلیل هنوز هواپیمایی جمهوری اسلامی نتوانسته پروازی به نجف داشته باشد و دیگر ایرلاین ها هم به علت بدهی با مشکلات مواجه شده اند.

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی می گوید: فرودگاه نجف نرخ خدمات فرودگاهی و قیمت سوخت را افزایش داده است، شرکت‌های هواپیمایی به مصر هستند نرخ‌ بلیت پروازها افزایش نیابد که در این راستا در صدد انتقال پروازهای نجف به بغداد هستند.

وی با بیان این‌که به دنبال هماهنگی های لازم هستیم تا نرخ پروازهای اربعین افزایش نیابد، افزود:‌ این مسئله را به مسئولان ایرانی و عراقی اطلاع داده‌ایم که هنوز نتیجه را به ما اطلاع نداده‌اند. با توجه به این مشکل برخی شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند که پرواز خود را به جای نجف به بغداد انتقال دهند که تعدادی از ایرلاین‌ها این کار را انجام داده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تقاضا برای سفرهای اربعین با هواپیما زیاد و در عین حال عرضه کم است، تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی، فروش بلیت را از طریق آژانس‌های محدودی انجام دادند، با این حال گزارش‌هایی مبنی بر گران‌فروشی به سازمان اعلام شده که با آن برخورد کرده‌ایم.

در این میان زوار اربعین هنوز در سردرگمی به سر می برند و هنوز مشکلات ادامه دارد، دود بی تدبیری مسوولین فقط و فقط به چشم مردم می رود.