آیا قیمت مرغ فزایش می یابد؟

محمد یوسفی  با بیان اینکه قیمت کنجاله سویا و ذرت طی هفته های اخیر در بازار حدودا کیلویی ۲۰۰ تومان گران شده است، اظهارداشت: قیمت کنجاله سویای عرضه شده به مرغداری حدود ۱۷۰۰ تومان و قیمت ذرت عرضه شده به مرغداری حدود ۱۰۰۰ تومان است ضمن اینکه پیش از این نرخ این نهاده ها به ترتیب حدود ۱۴۵۰ تا ۱۵۰۰ تومان و ۸۰۰ تومان بوده است.  

وی درباره اینکه آیا احتمال دارد قیمت مرغ تحت تاثیر این مساله طی روزهای آینده افزایش یابد، گفت: در حال حاضر مرغ فراوان است اما  احتمال این امر وجود دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره اینکه چرا در حال حاضر قیمت مرغ در بازار ارزان است، گفت: چون قیمت مرغ بر مبنای تولید جوجه یکروزه تعیین می شود و زمانی که مرغداران جوجه ریزی کردند قیمت نهاده ها بالا نبود و به تدریج گران شد البته همین مرغ ها در هفته های بعدی پرورش از دان های گران قیمت تغذیه کردند.  

یوسفی تصریح کرد: به همین دلیل پیشنهاد ما این است که شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مسئول تنظیم بازار، یا نهاده با قیمت ارزان توزیع کند یا اینکه مرغ را با قیمت بالاتر از تولید کننده بخرد؛ الان خریدی که انجام می شود براساس قیمت های قبلی نهاده های دامی است.