صادرات دام زنده باید آزاد شود

منصور پوریان یک تامین کننده دام و گوشت  با اشاره به آخرین وضعیت بازار گوشت اظهار کرد: روزانه 120 تا 130 تن گوشت قرمز به منظور تنظیم بازار وارد کشور می شود چرا که گوشت داخلی جوابگوی نیاز کشور نیست.

وی با انتقاد از قیمت بالای گوشت داخلی در برخی قصابی ها افزود: علی رغم توزیع مناسب واردات و دام زنده در میدان میوه و تره بار، اما کاهش قیمت  به سبب سودجویی دلالان و واسطه ها در قصابی ها رویت نمی شود که این امر نظارت بیشتر دستگاه های مربوطه را می طلبد.

پوریان، قیمت هر کیلو دام زنده را 16 هزار و 500 تومان اعلام کرد و تصریح کرد: براین اساس قیمت هر کیلو گوشت قرمز 36 هزار و 500 و گوشت قرمز وارداتی 29 تا 31 هزار تومان است.

به گفته این مقام مسوول، قیمت هر کیلو لاشه داخلی به دنبال واردات مناسب گوشت گرم و منجمد  و توزیع در فروشگاه های زنجیره ای و میدان میوه و تره بار 3 هزار تومان کاهش یافته است.

یک تامین کننده دام و گوشت، با اشاره به دلایل گرانی گوشت در قصابی ها بیان کرد: مصرف بالای گوشت قرمز  و کاهش تعداد دامپروری در استان تهران و رواج آن در نقاط کوهی و مرزهای کشور از جمله دلایل گرانی گوشت در بازار محسوب می شود.

وی، با انتقاد از ممنوعیت صادرات دام زنده تصریح کرد: با توجه به واردات مناسب گوشت قرمز باید صادرات دام زنده از سوی وزارتخانه آزاد شود چرا که در غیر این صورت زمینه برای قاچاق دام افزایش می یابد.