ضرورت پیوستن صنعت بیمه به بازار اتکای جهانی

 معصومه ضمیری کارشناس بیمه با اشاره به حوادث زلزله اخیر اظهار کرد: صنعت بیمه از مهمترین نهادهای فعال در بازار مالی است که علاوه تامین امنیت فعالیت اقتصادی می‌تواند نقش اساسی در حوادث و مخاطرات طبیعی و انسانی داشته باشد.

ضمیری با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن طرح‌های بیمه همگانی افزود: کشور ما در معرض بیشترین بلایای طبیعی است و این موضوع باعث شده که نقش بیمه در حوادث طبیعی  با اهمیت‌تر جلوه کند.

این کارشناس بیمه افزود: در زلزله هم منازل مسکونی و هم واحدهای صنعتی و تجاری آسیب می‌بینند و به خاطر حجم گسترده آسیب، امکان پوشش 100 درصدی مردم وجود ندارد.

وی درخصوص صندوق بیمه همگانی بیان کرد: قانون جدیدی توسط بیمه مرکزی تدارک دیده که اکنون در مجلس مراحل قانونی خود را طی می‌کند، بر مبنای این قانون باید منازل مسکونی یک پوشش حداقلی بیمه‌ای داشته باشند.

 ضمیری با اشاره به هزینه پایین بیمه شده در قانون جدید گفت: متقاضیان می‌توانند  بدون نیاز به دریافت بیمه‌نامه  بیمه شوند.

این کارشناس بیمه با اشاره به ضرورت پیوستن صنعت بیمه به بازار اتکای جهانی گفت: پیوستن این نوع طرح به بیمه باعث می‌شود که خسارت از طریق وصل شدن به بازار اتکایی جهانی تامین شود.

وی راه حل جبران خسارت حواد طبیعی را پیوستن به طرح اتکایی بازار جهانی عنوان کرد و گفت: اکنون جبران خسارت بر دوش دولت بوده و راه حل تامین خسارت هم پیوستن به طرح اتکایی بازار جهانی است.

ضمیری در پایان با برشمردن نقش نهادهای دولتی در جبران خسارت گفت: مجلس، دولت و  سایر نهادهای مربوطه باید در خدمات رسانی به این نهادهای تلاش‌های لازمه را انجام دهند.