دلایل مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین

عبدالله سامری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت بنزین در سال آینده، گفت: طبق لایحه بودجه سال 97 که دولت تقدیم مجلس کرده، قرار است قیمت حامل‌های انرژی حدود 60 درصد در سال آینده افزایش یابد که اصلا منطقی نیست.
وی با تأکید بر اینکه هرگونه افزایش قیمت در حامل‌های انرژی و بنزین موجب تورم افسار گسیخته در دیگر بخش‌ها نیز می‌شود، اظهار داشت: درخواست ما از دولت این است که در قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده تجدیدنظر کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس از طرح مجلس برای متعادل شدن قیمت بنزین در سال آینده خبر داد و گفت: ما در مجلس پیشنهاداتی برای متعادل شدن قیمت بنزین در سال آینده خواهیم داشت و مخالف هر نوع افزایش قیمت در این بخش هستیم.
سامری اضافه کرد: اگر قرار است قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در سال آینده افزایش یابد، می‌بایست مصارف آن نیز مشخص شود، صرفا نمی‌توان ادعا کرد که چون قیمت بنزین کمتر از فوب خلیج فارس است، بنابراین ما نیز بایدقیمت‌ها را افزایش دهیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس به‌طور قطع با افزایش قیمت بنزین در هر سطحی مخالف است و آن را در لایحه بودجه 97 اصلاح می‌کنیم.