افزایش قیمت گازوییل تاثیر جزئی بر نرخ کرایه‌ها خواهد داشت!

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست خبری دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه ما از تغییر روش های سنتی به روش های مدرن استقبال می کنیم  اظهار کرد: آرزوی ما این است که روش های سنتی به مدرن تغییر پیدا کند اما تا به امروز این تغییر ها انجام نشده است.

وی در ادامه افزود: در حوزه حمل و نقل مسافر به الگوی قابل قبولی رسیده ایم و اعتقاد داریم که نسبت به روش هایی که در گذشته انجام شده شاهد الگوی بهتر باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی به طرح شبکه سیر هم نام و برندسازی اشاره کرد و  افزود: هم اکنون، بین هزار و 70 تا هزار و 600 شرکت حمل و نقل مسافر اتوبوسرانی فعال هستند و باید برای افزایش رقابت و نیز ارائه بهتر خدمات، اقدامات لازم را انجام دهیم.

کشاورزیان تأکید کرد: تمامی این شرکت ها باید در غالب شرکت های محدود و مادر فعالیت کنند تا امکان ارزیابی از آن ها ایجاد شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در گذشته سازمان راهداری طرح هم نام سازی را پیاده کرده بود  اضافه کرد: درگام اول شرکت هایی که در تهران فعالیت می کنند نام خودشان را عوض می کنند و در شبکه سیر هم نام، این الزام را برای تغییر نام برداشته ایم.

وی تصریح کرد: بازرگاه ها و استارت آپ هایی را فعال کرده ایم که این طرح ها می تواند تحولاتی را در بخش حمل و نقل رقم بزند به طوری که بعد از ابلاغ این آیین نامه بسیاری از شرکت ها برای افزایش بهره وری خود در اجرای این طرح پیش قدم شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش پیدا کردن قیمت بلیت، هم زمان با گران شدن نرخ گازوییل اظهار کرد: هم اکنون، قیمت گازوییل از 350 تومان به 400 تومان افزایش یافته بنابراین افزایش 7 تا 8 درصدی اثر بسیار جزیی در نرخ کرایه ها خواهد داشت.

کشاورزیان یادآور شد: از سوی دیگر نرخ های کرایه ها برابر با نرخ تورم 10 تا 12 درصدی است و تأثیر چندانی در بالا رفتن کرایه ها ندارد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پاسخ به سوالی مبنی بر دریافت کمیسیون بیش از حد از کامیون داران  یادآورشد: نرخ کمیسیون ها بین 8 تا 12 درصد است بنابراین دریافت بیش از این نرخ، تخلف است و باید تمامی کامیون داران در صورت دریافت بیش از این نرخ شکایت کنند.

وی در ادمه توضیح داد: شرکت های حمل و نقلی موظف هستند 8 تا 10 درصد برای خود و 4 درصد عوارض جابه جایی کالا مربوط به سازمان راهداری را از بارنامه کم و مابقی را به راننده پرداخت کنند و در صورتی که راننده در این خصوص شکایتی دارد باید به کمیسیون ماده 12 شکایت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص نصب دستگاه های سپهتن در ناوگان اتوبوسرانی اذعان کرد: بسیاری از رانندگان ناوگان اتوبوسرانیمعتقد اند که اتوبوس حریم شخصی آن ها است اما این تصور غلط است و باید تمامی مسیر هایی که اتوبوس تردد می کند و همخوانی راننده اتوبوس با صورت وضعیت را بررسی کنیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: در حال طراحی الگوی جدیدی برای کنترل رانندگان اتوبوس در جاده ها هستیم که امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پایین بودن قیمت سوخت ضربه بسیاری زیادی را بر نوسازی این ناوگان وارد کرده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص اپلیکیشن های شخصی از جمله تپسی و اسنپ  افزود: اجرای طرح اسنپ و تپسی برای کاهش تردد های وسایل خودروی شخصی بود، بنابراین اجرای این طرح همخوانی با کاهش تردد خودروهای شخصی ندارد.

وی با اشاره به افزایش نیافتن نرخ عوارض راه ها اظهارکرد: وزارت راه اجازه دارد که بزرگراه ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و آن ها با ارتقای بزرگراه ها در حد آزادراه ها از محل وصول عوارض هزینه های خود را مستهلک کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در زمینه حمل، هنوز به الگوی جدیدی نرسیدیم و الگوی های ما همان الگوهای گذشته است.

کشاورزیان در پایان به نتیجه بررسی کمیسیون عمران در خصوص تصادف اتوبوس دانش آموزان اذعان کرد: اگر دانش آموزان در اتوبوس کمربند های ایمنی خود را می بستند میزان خسارت های جانی بسیار کاهش می یافت و طبق کمیسیون ماده 12 فعالیت این شرکت به مدت یک ماه تعلیق شده است.