آخرین وضعیت مهار آتش چاه رگ سفید

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فعلی چاه آتش گرفته رگ سفید، گفت: همانطور که قبلا اعلام کردیم دو روش برای خاموش کردن این چاه‌ها وجود دارد یکی از بالا و دیگری از پایین و از عمق زمین است که چاه را مهار می کنند و به دلیل اینکه اطمینان داشته باشیم روزهای اول هر دو روش را مدنظر قرار دادیم و عملیات را از بالا آغاز کردیم و برای تمهیدات لازم دو چاه را هم در همان محل حفر کردیم و احتمال می دهم در یک هفته آینده به نقطه مدنظر برسیم و در این مدت چندین بار از بالا برای کنترل آتش تلاش شد اما این تلاش ها به دلیل فشار بالای چاه به نتیجه نرسید.

از ابتدا تاکید کردم که اقدامات باید با ایمنی کامل انجام شود تا به افراد آسیبی نرسد. این اولین بار است که یک چاه فوران کرده را از پایین و از منبع تغذیه چاه کنترل می کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت بنزین و گازوئیل گفت: همانطور که رییس جمهور روز گذشته گفت مجموع قیمت این دو باهم کمتر از مجموع قیمت این دو در عرصه جهانی است و حدودا کمتر از دو هزار تومان خواهد بود و دولت هنوز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته است.

وی در واکنش به این پرسش که سازمان محیط زیست آلودگی هوا را ناشی از بی کیفیتی بنزین و گازوئیلاعلام کرده است، گفت: ما در شهرهای بزرگ بنزین یورو چهار عرضه می کنیم و گازوئیل هم بدون گوگرد یا با گوگرد در حد بسیار پایین عرضه می کنیم اما خودروهایی که از نقاط مختلف وارد شهر می شوند ممکن است از جاهای مختلف سوخت زده باشند و گازوئیل شان آلودگی بیشتری داشته باشد و بیشتر آلودگی به ذرات معلق در هوا برمی گردد.