افزایش قیمت سوخت دامن گیر کرایه حمل ونقل می شود؟

 آرش دانش فعال حوزه حمل ونقل بار در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه تمامیناوگان جاده ای حمل ونقل باری نوسازی شده اند گفت: برای افزایش کیفیت خدمات ارائه بار تمامی ناوگان باری خود را نوسازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه خدمات حمل ونقل باری به طور کامل توسط ایرلاین های  داخلی انجام می شودگفت: در زمان تحریم بسیاری از شرکت ها و ایرلاین ها با مشکل مواجه شده بودند اما‌با همین مشکلات باز هم اقدام به ارائه خدمات می کردند.

دانش گفت : برای انجام خدمات حمل ونقل باری خارج از کشور ۲ مسیر اصلی از جمله برای کشورهای شرقی امارت و برای کشورهای غربی آلمان و اسپانیا را در نظر گرفته ایم.

این فعال حوزه حمل ونقل تاکید کرد: به دلیل اوضاع نا به سامان سیاسی در کشور یمن خدمات حمل ونقل باری به این کشور انجام نمی شود.

وی‌با‌اشاره به اینکه تمامی خدمات حمل ونقل باری هوایی باید مقررات ایکائو را رعایت کنند افزود: سازمان هوانوردی غیر نظامی (ایکائو) بر حمل محموله های باری نظارت داردو در حمل کالاهای خطرناک باید این قوانین را بیشتر رعایت شود.

دانش در خصوص افزایش قمیت سوخت گفت: با افزایش قیمت سوخت هزینه های حمل و نقل بار در این بخش دو برابر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید از بخش های خصوصی برای ارائه خدمات با کیفیت حمل ونقلی حمایت کند افزود : با ارائه خدمات تشویقی و کاهش هزینه های تعرفه می تواند زمینه توسعه و بهبود خدمات حمل ونقلی را فراهم کند.

دانش در ادامه به استفاده از ناوگان خودروسازان داخلی اشاره کرد و گفت: خودروسازان داخلی هنوز ناوگان حمل ونقل باری مناسبی را طراحی نکرده اند و در این بخش مذاکرات گسترده ای را با خودرو سازان وواردکنندگان برای نوسازی ناوگان انجام داده ایم.

وی یاد آور شد: تا ۶ ماه ابتدایی سال آینده تمامی مراکز استان های کشور و شهرهای با جمعیت بیش از۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش حمل ونقل باری سریع قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: 11 استان را برای جابه‌جایی کالا پوشش می‌دهیم.

دانش با بیان اینکه کالاها از طریق تهران ناوگان ترابر با مقصد اروپا 3 تا 5 روز کاری تحویل می‌شود، گفت: استفاده از هواپیماهای کارگو به دلیل آنکه جزو پرواز برنامه‌ای نیست، برای ما مشکل ایجاد می‌کند، زیرا هواپیماهای کارگو با تکمیل بار پرواز می‌کنند و پرواز برنامه‌ای ندارند.