علی نیکزاد در حاشیه افتتاح همزمان ۵ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی مهر در اردبیل در گفتوگو با فارس اظهار داشت: با بهرهبرداری از واحدهای مسکونی مسکن مهر که بسیاری از نیازمندیهای مسکن در کشور را تامین خواهد کرد به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد قیمت مسکن افزایش یابد.

وی هدف دولت را ایجاد توازن بین عرضه و تقاضای مسکن و بازار زمین عنوان کرد و گفت: تا پایان عمر دولت دهم تلاش می‌کنیم هیچ‌گونه افزایشی در حوزه مسکن و خرید و فروش آن به وجود نیاوریم.

نیکزاد یادآور شد: هم اکنون در بسیاری از استان‌های کشور به ویژه استان اردبیل افتتاح واحدهای مسکن مهر را شاهد هستیم به طوری که در اردبیل ۶۲ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است که ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد در روستاها و ۳۴ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهاست.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای ساخت این واحدها یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات از طرف دولت پرداخت شده و علاوه بر آن ۹۰ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده و تثبیت شغل انجام شده است.

این مسئول به ایجاد زیرساخت‌ها و فضاهای مورد نیاز آموزشی و عمومی در کنار مسکن‌های مهر نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در تمام واحدهای مسکونی برای ساخت مسجد به متراژ ۳۰۰ متر مربع زمین رایگان و اعتبار مورد نیاز را تامین می‌کنیم.
نیکزاد خاطرنشان کرد: در تامین اعتبار فضاهای آموزشی، بهداشتی، ورزشی و دیگر فضاها دستگاههای متولی خودشان باید تامین اعتبار کرده و تنها زمین رایگان از سوی وزارت تعلق میگیرد.