صادرات گاز منتفی شد؟

حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت ؛درباره صادرات گاز ایران به گرجستان با بیان اینکه شرایط جغرافیایی ایران به گونه‌ای است که امکان صادرات گاز به بسیاری از کشورها از جمله گرجستان را دارد، اما این صادرات باید از خاک ارمنستان انجام شود، اظهار کرد: صادرات گاز به گرجستان به فراهم شدن شرایط گوناگونی از جمله موافقت ارمنستان نیاز دارد، همچنین زیرساخت‌های صادرات و قیمت مناسب نیز از دیگر عوامل تحقق این هدف است.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: در صورتیکه ایران، ارمنستان و گرجستان برای صادرات گاز به توافق برسند، لازم است بخش خصوصی گاز را از ایران بخرد و پرداخت هزینه سوآپ به کشورهای ایران و ارمنستان را پرداخت کند تا این گاز وارد گرجستان شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز بیان کرد: پیش از این نیز یکی از شرکت‌های خصوصی برای انتقال گاز ایران به گرجستان اقدام کرد اما هنوز هیچ گازی به گرجستان صادر نشده است.

عراقی با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ قراردادی برای صادرات گاز ایران به گرجستان اجرایی نشده است، گفت: موضوع صادرات گاز از خاک ارمنستان به گرجستان هنوز به طور کامل منتفی نشده است و در صورتیکه برای بخش خصوصی به صرفه باشد؛ احتمال دارد، صادرات گاز انجام شود.