درخواست "سیف" برای تاسیس شعب بانک‌های ایرانی در سوئیس

در این دیدار ولی‌الله سیف با بیان اینکه بانک‌های ایران در چارچوب مقررات بین المللی فعالیت می‌کنند و گام‌های بلندی برای تطبیق با استانداردهای جهانی برداشته شده است اظهارداشت: برنامه اصلاح ساختار بانک‌ها در دو زمینه «استاندارد کردن عملیات بانکی و تطبیق با مقررات بین‌المللی» و «اصلاح استانداردهای حسابداری و نظارتی» در حال انجام است. 

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اصلاح استانداردهای حسابداری و نظارتی‌ بانک‌های ایران تاکید کرد: بانک‌های ایرانی تحت ارزیابی کیفیت دارایی هستند و باتوجه به نتیجه بررسی‌ها، برای هر بانک، برنامه اصلاح ساختار خاص طراحی خواهد شد.

در این نشست لایتنر سفیر سوئیس در تهران، ضمن ابراز تمایل به گسترش ارتباطات بانکی ایران و سوییس از تلاش برای ترغیب بانک های کشورش به منظور همکاری با بانک های ایرانی خبر داد و گفت: برای توسعه همکاری‌های بانکی لازم است تصویر شفاف‌تری از نظام بانکی ایران در دست باشد و این نشست را می توان مقدمه ای برای این موضوع دانست.

سفیر سوییس ضمن ابراز خشنودی از اقدامات انجام شده در توسعه روابط بانکی دو کشور گفت: با بانک‌های سوییسی در زمینه‌های پیشنهادی از جمله درخصوص صدور مجوز تاسیس شعب بانک های ایران در سوییس با مقامات بانکی مذاکره خواهم کرد.