گشایش حساب بازرگانان ایرانی در چین

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی بازرگانی ایران؛ در سومین همایش فرصت بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و چین با اشاره به افتتاح پاویون ایران در شانگهای اظهار کرد: تا ماه آینده در بندر شانگهای پاویون اتاق بازرگانی ایرانی با فروش عمده،جزیی و الکترونیکی کالاهای ایرانی آعاز به کار خواهد کرد.

وی افزود:با توجه به ظرفیت های ایران در سرمایه‌گذاری های مشترک در اقتصاد و تخفیف مالیاتی ۲۰ درصدی، تسهیلات خوبی برای افزایش سرمایه‌گذاری و صادرات مهیا شده است.

وی با بیان اینکه ایران به بازار 450 میلیونی خاورمیانه دسترسی دارد، گفت: با تلاش دولت چین اتاقهای بازرگانی از 67 کشور دنیا به اتاق بازرگانی جاده ابریشم پیوسته اند و اتاق بازرگانی ایران سمت نایب رئیسی اتاق بازرگانی جاده ابریشم را دارد.

شافعی بیان داشت: آنچه تحلیل‌گران اقتصادی برای سال 2025 بیان می‌کند این است که تمرکز اقتصاد دنیا را باید در مرزهای بین هند و چین جستجو کرد و یکی از محورهای مهم مبادلات اقتصادی جاده ابریشم خواهد بود و موقیت جغرافیایی ایران نشان می دهد که در آینده چین، ایران و هند می توانند در نقش آفرینی این کمربند اقتصادی در دنیا کارهای جدیدی را آغاز کنند و امیدواریم با ارتباط مهم و دوستانه‌ای که در سطح سیاسی و اقتصادی بین ایران و چین وجود دارد، در احیای جاده ابریشم همکاری خوبی با هم داشته باشیم.

 شافعی همکاری مشترک ایران و چین را در صنعت غذای حلال سود اور خواند و اذعان کرد: حجم تجارت حلال بیش از هزار میلیارد دلار است که می توان زمینه مشترکی جدیدی برای فعالیت ایران و چین باشد.

انتظار ایران از چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری، سرمایه گذاری در ایران است که به تقویت روابط سیاسی ایران و چین کمک می کند.

شافعی در پایان گفت: مسدود شدن حساب های بانکی برخی از بازرگانان در کشور چین با پیگیری های صورت گرفته روز گذشته برطرف شد.