قطع روزانه گاز ادارات تهران از ساعت ۱۸

همزمان با بارش برف در اکثر مناطق کشور و کاهش دمای هوا و افزایش میزان مصرف گاز، جلسه‌ای به منظور هماهنگی و پیشگیری از افت فشار گاز و مدیریت بهینه مصرف در استان تهران برگزار شد.

این جلسه با حضور امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، شعیبی مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، ضیاءالدین صبوری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، الماسی مدیرکل بحران استانداری تهران و مدیران آبفا،شرکت گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان برگزار شد.

در این جلسه دارابی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گزارشی از وضعیت مصرف گاز استان و وضعیت فشار گاز همزمان با کاهش دما در استان تهران ارائه داد.

در ادامه با بررسی اعضاء و تصمیم معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران مقرر شد؛ از چهارشنبه ١١ بهمن ماه با هماهنگی شرکت‌های گاز و پخش و پالایش فر آورده های نفتی تا اطلاع ثانوی، به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز و در راستای کمک به مدیریت بهینه مصرف در مناطق سردسیر و برفی و همچنین تأمین مناسب انرژی موردنیاز مناطق زلزله‌زده غرب کشور از ساعت ١٨ سیستم‌های گرمایشی همه ادارات، دستگاه‌ها و وزارتخانه های لشگری و کشوری واقع در استان تهران از مدار خارج شود و همچنین فعالیت ایستگاه‌های گاز سی ان جی کنترل شود.

همچنین ترویج فرهنگ صرفه جویی گاز در روزهای سرد از سوی صدا و سیما در جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

گفتنی است، تصمیمات این جلسه به منظور تامین افت فشار گاز در پی کاهش دمای روزهای اخیر در استان تهران اتخاذ شده است.