آقای وزیر عذرخواهی کن و استعفا بده!

جاده باشد یا راه‌آهن، حمل‌ونقل بین شهری باشد یا پروازهای فرودگاهی... همه می‌دانند بی‌تردید یکی از مسئولین وضع امروز کسی جز وزیر راه و شهرسازی نیست. عباس آخوندی کسی که عادت دارد تا به دلیل رخدادهای ناگوار مرتبط با راه، ابراز تاسف کند، ولی عذرخواهی هرگز.
او درباره اتفاقات اخیر باز هم با خونسردی وصف‌ناپذیری تنها به امید و حل مشکلات گوناگون موجود اشاره کرده و گفت: «مردم هشدارهای پلیس‌ راه و سازمان راهداری را در این روزهای برفی جدی بگیرند. خوشبختانه پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه مهرآباد نیز از ساعاتی قبل آغاز و شرایط دید در پروازهای ورودی بهتر و از جهت فنی نیز امکان فرود فراهم شده است. در حمل ‌و نقل ریلی مسافری مشکل جدی رخ نداد؛ مردم حتماً تجهیزات، زنجیر چرخ و یخ‌شکن همراه داشته باشند تا گرفتار نشوند؛ زیرا بی‌توجهی 10 درصد مسافران عبوری موجب گرفتاری 90 درصد دیگر نیز می‌شود.» این در حالی است که برای نمونه، در برف اخیر قطار یزد به تهران ساعت‌ها حوالی قم گرفتار شده بود و مردم بدون آب و غذا مانده بودند.
اما وزیر راه از جمله وزرایی است که از همان دولت یازدهم نیز به او انتقادات زیادی وارد می‌شد، انتقاداتی که بخشی از آن به ظاهر سیاسی بود مثلا راجع به هواپیمای بوئینگ و... اما برخی دیگر هم انتقاداتی مردمی بودند و حالا ناکارآمدی جناب وزیر راه در ماجرای برف و یخبندان اخیر بار دیگر نام وی را بر سر زبان‌ها‌ انداخته است. تا جایی که خیلی‌ها بیشتر از گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که آخوندی بیشتر یک تئوریسین توسعه است تا وزیری عملگرا.
اما در کنار ناکارآمدی وزیر راه، نکته عجیب‌تر و شاید تاسف‌بارتر، سکوت نمایندگان مجلس در قبال اتفاقات این چند روزه است. انگار که نه از عدم رسیدگی و کنترل اوضاع موجود ناراضی‌اند و نه دلشان می‌خواهد حتی عباس آخوندی را در این ماجرا مورد بازخواست و پرسش قرار دهند؟ 
آخوندی چه خوشمان بیاید چه نه، عملکرد قابل دفاعی نداشته است. او در قبال نقص‌های فنی هواپیماها یا خارج شدن قطارها از ریل و جان باختن شهروندان، آنچنان پاسخگو نبوده است. اما اینکه در قبال یک اتفاق ساده‌ای مثل بارش برف نیز نتواند چاره‌ای بیندیشد و در قبال آن تا این حد فشل و سست عمل کند جای پرسش فراوان دارد و باید گفت با این اوصاف اگر مجلس نه عزم استیضاح و نه قصد سوال از آخوندی را داشته باشد و برای مقاصد سیاسی، سکوت پیشه کرده و بر مطالبه مردم پشت کند، عباس آخوندی برای بازسازی وجهه خود نزد مردم، بهتر است خود دست به استعفا بزند تا الگویی برای سایر وزرای ناتوان شود.