قیمت نفت افزایش بافت

بر این اساس، بهای ‌هر بشکه نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‌ نفت داد و ستد شده در ‌‌بازار‌های بین المللی و پایه‌ای برای قیمت ‌گذاری دیگر انواع نفت ‌در بازار اروپا ‌استفاده می‌شود برای تحویل در ماه آوریل با ۱۴ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۶۴ دلار و ۴۷ سنت رسید.

همچنین در معاملات الکترونیک بازار نیویورک قیمت هر بشکه نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک (وست تگزاس اینترمیدیت) که نقش پایه و مرجع را برای قیمت گذاری قرار داد‌های آتی نفت ایفا می‌کند برای تحویل در ماه مارس با دو سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۶۱ دلار و ۳۶ سنت رسید.

جمیل احمد، کارشناس بازار مبادلات ارزی فارکس (FXTM) در این باره می‌گوید کاهش ارزش دلار در برابر دیگر ارز‌های معتبر جهان در افزایش قیمت نفت در بازار جهانی تاثیرگذار بوده است. با توجه به آنکه نفت به دلار تعیین قیمت و خرید و فروش می‌شود کاهش ارزش دلار باعث می‌شود سرمایه گذاران دارای ارز‌های دیگر به جز دلار، برای خرید آن ‌تشویق شوند. چون در این حالت خرید نفت برای آن‌ها ارزانتر تمام می ‌شود و این زمینه را برای افزایش قیمت فراهم می‌کند.