لزوم ارتقا جایگاه سازمان بنادر و دریانوردی در کشور

احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی کشور با بیان اینکه حضور نمایندگان از چهار کشور دنیا در حوزه بندر و دریا نشانگر اهمیت این حوزه به شمار می‌رود، اظهار کرد: باید از فرصت‌هایی که در این بخش وجود دارد، استفاده کنیم و از اطلاعات و تخصص کشورهای دنیا بتوانیم استفاده بهتری  ببریم.

مرادی تأکید کرد: فرصت‌های بی‌نظیری در بخش دریا وجود دارد و ما متأسفانه آنقدر توفیق نداشته‌ایم که بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم و فاصله ما با کشورهای دیگر دنیا در این حوزه بسیار زیاد است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه باید از توان بخش خصوصی و توانایی‌های این صنعت استفاده بیشتری جهت رشد و توسعه صنعت دریایی کنیم، گفت: خوشبختانه حرکت سازمان بنادر در جهت به کارگیری بخش خصوصی در صنعت دریا قابل تحسین است و توانسته از فرصت‌های بخش خصوصی در این زمینه نهایت استفاده را ببرد.

وی با بیان اینکه دریا محور توسعه کشور است، افزود: اقتصاد خودمان را باید بر پایه دریا افزایش دهیم و در صورتی که بتوانیم از ظرفیت‌های دریا استفاده کنیم اداره 85 میلیون جمعیت چندان سخت نمی‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: دریا واقعا فرصت‌های کم نظیری دارد به طوری که کشور چین توانسته در حوزه دریا و کشتی‌سازی 15 هزار شغل ایجاد کند و از طریق همین دریا درآمد کشور خود را سالانه افزایش داده است.

مرادی با بیان اینکه فرصت‌های کشتی‌سازی کم نظیری در کشور داریم و باید بتوانیم از این فرصت جهت ایجاد اشتغال استفاده کنیم، اذعان داشت: مشابه ظرفیت‌های کشتی‌سازی در ایران وجود دارد و ما باید بتوانیم با افزایش حمایت در این صنعت این بخش را قدرتمندتر کنیم.

وی با بیان اینکه یک هزار و صد کیلومتر ساحل به طور مستقیم در استان هرمزگان وجود دارد، گفت: این نوار ساحلی یک فرصت بی‌نظیر برای کشور است و با وجود چندین جزیره در این استان نباید از آن غفلت کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تأکید کرد: 60 درصد از ذخایر دنیا در دست ایران است و در صورت استفاده از این ذخایر می‌توانیم تحول عظیمی در اقتصاد کشور شاهد باشیم.

نماینده مردم بندرعباس، گفت: باید بتوانیم به بخش خصوصی اعتماد کنیم و از ظرفیت‌های شهرستان‌های ساحلی در این صنعت استفاده کنیم.