از ایجاد 950 هزار شغل خبر ندارم/ بیکاری روز به روز بیشتر می شود

گروه اقتصادی- علی اکبری نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به روند رو به رشد بیکاری در جامعه گفت: جویندگان فرصت های شغلی رو به افزایش هستند و این نمود عملی داشته است.

وی افزود: ما هر روز شاهد تجمع جوانان در دفاتر نمایندگان هستیم که خواستار شغل و معرفی به ادارات هستند.

رئیس کمیسیون کشاوزی، آب و منابع طبیعی مجلس در خصوص ادعای حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر ایجاد 950 هزار شغل در پائیز امسال، گفت:  از چنین آماری خبر ندارم و نمی دانم ایم آمار مشمول چه کسانی و در گستره چه حوزه هایی می شود.

اکبری تصریح کرد: در حوزه انتخابیه اینجانب به دلیل عدم سرمایه گذاری، روز به روز شاهد افزایش بیکاری و اضافه شدن به خیل جمعیت بیکاران هستیم. 

وی با بیان اینکه بیکاران شهر ما هم شامل جوانان و کارگران جویای کار می شود و هم افراد تحصیل کرده، افزود: خراسان شمالی جزو مناطق محروم کشور است که سرمایه گذاری در آن نشده است.

رئیس کمیسیون کشاوزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: نه تنها سرمایه گذاری خصوصی در استان و شهر ما انجام نشده بلکه دولت هم به رغم مصوبات و تاکیدات خود، به تعهداتش عمل نکرد و مصوبات دولت مورد غفلت واقع شد.

اکبری گفت: بعنوان مثال در جریان سفر روحانی رئیس جمهور به استان خراسان شمالی مقرر شد تا فاز 2 پتروشیمی واقع در بجنورد با سرمایه گذاری پنچ هزار میلیارد تومان به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه این پالایشگاه ظرفیت اشتغالزایی دارد، گفت: آقای روحانی از طریق ویدئوکنفرانس کلنگ احداث این پروژه را به زمین زد.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این سرمایه گذاری را انجام دهد، افزود: در حال حاضر بیش از 2 سال از این وعده می گذرد اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده و وزارت تعاون از انجام تعهدات خود طفره می رود.

اکبری گفت: سوال این است که وقتی این پروژه جزو مصوبات دولت است و اجرایی نشده، پس با کدام اقدام در استان ما شغل ایجاده شده است؟.

حسن روحانی روز پنج‌شنبه 10 اسفند در جریان سفر به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع اشتغال‌زایی در دولت گفت: «آمار اخیر مرکز آمار بسیار امیدوارکننده بود و براساس این آمار در فصل پاییز امسال نسبت به فصل پاییز سال گذشته بیش از 950 هزار اشتغال ایجاد شده است.باید این مسیر با قوت ادامه یابد».

مصطفی حسینی