وال‌استریت رشد کرد

روز جمعه با اعلام داده‌های تولید قدرتمند صنعتی اس‌اندپی ۵۰۰ و شاخص صنعتی داو رشد کردند اما هر ۳ شاخص مهم وال‌استریت این هفته خود را با ضرر به پایان بردند.

تولید صنعتی آمریکا در ماه فوریه ۱.۱ درصد جهش کرد که این بیشترین میزان افزایش آن در ۴ ماه اخیر بود.

از طرفی با جهش ۱.۷ درصدی قیمت‌های نفت، بخش انرژی شاخص اس‌اندپی، ۱ درصد جهش کرد.

سود بازارها در روز جمعه، پس از این حاصل شد که نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین و ناآرامی‌های سیاسی بر شرایط این هفته حاکم بود و وزیر کشور آمریکا، رکس تیلرسون هم از سمت خود اخراج شد.

با بسته شدن بازارها در روز جمعه شاخص نزدک تغییر قابل‌توجهی نکرد.

همچنین نگاه سرمایه‌گذاران به هفته آینده معطوف شده است که انتظار می‌رود در آن فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را بالا ببرد. بخش‌های حساس به نرخ بهره نظیر خدمات شهری و املاک، روز جمعه رشد کردند اما در صورتی که نرخ بهره به شدت افزایش یابد عملکرد این بخش‌ها بسیار بد خواهد بود.

شاخص صنعتی داوجونز با ۷۲.۸۵ واحد، یا ۰.۲۹ درصد افزایش هفته خود را در ۲۴۹۴۶.۵۱ واحد به پایان رساند. اس‌اندپی ۴.۶۸ واحد، یا ۰.۱۷ درصد رشد کرد و در ۲۷۵۲.۰۱ واحد به کار خود پایان داد و کامپوزیت نزدک ۰.۲۵ واحد یا صفر درصد به ارزش خود افزود و به ۷۴۸۱.۹۹ واحد رسید.

این هفته داو ۱.۵۷ درصد، اس‌اندپی ۱.۰۴ درصد و نزدک ۱.۲۷ درصد سقوط کردند.

شاخص دلار ۰.۱ درصد بالا آمد و به ۹۰.۲۲۳ واحد رسید.

در برابر ین دلار ۰.۲ درصد افت کرد و به نرخ ۱۰۶.۰۸ ین رسید. دلار در طی معاملات دیروز هم تا ۱۰۵.۶۱ ین پایین آمد که کمترین نرخ آن از ۷ مارچ تا کنون است.